بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

مقایسه قیمت رادیاتور پنلی و پره ای


مقایسه قیمت مانند ظرفیت در طول یکسان نمیتوان انجام داد بلکه با دید فنی و با ظرفیت حرارتی  باید مقایسه کرد.

تقریبا طبق محاسبات با توجه به اینکه رادیاتور پنلی PKKP22 رادیاتور آلومینیومی عرض 8 سانتی متر در نظر گرفته شود تقریبا هر 11 پره رادیاتور آلومینیومی دارای ظرفیت حرارتی برابر با یک متر رادیاتور فولادی پنلی دارد.

با توجه به قیمت های تمام شده و فروش در بازار رادیاتور آلومینیومی در ظرفیت حرارتی یکسان حدود 20 تا 30 درصد گرانتر از رادیاتور پنلی فولادی خواهد بود.این مقایسه قیمت برای 11 پره آلومینیومی و یک متری پنلی است.

باید توجه داشته باشید که رادیاتورهای پره ای در تعداد 5 و 7 و 10 پره عرضه می شوند و برای رسیدن به ظرفیت حرارتی دلخواه تعداد دقیق از آنها را نمیتوانید خرید کنید.
برای مثال رادیاتور 11 پره نمیتوانید تهیه کنید و باید 12 پره تهیه کنید بلوک 5 و 7 پره را به یگدیگر متصل کنید و لذا این مورد هم در قیمت تمام شده لحاظ نمایید.

 

مشاهده ادامه مقاله در لینک روبرو : مقایسه قیمت رادیاتور پنلی و پره ای

آشنایی با مشعل و انتخاب مشعل مناسب


مشعل چیست؟

 

برای تبدیل انرژی شیمیایی در سوخت ، به انرژی حرارتی باید احتراق تشکیل گردد. مشعل سوخت و اکسیژن و حرارت را جهت اشتعال فراهم میکند . بر روی هر یک از اضلاع مثلث احتراق مشعل یکی از عوامل لازم برای احتراق وجود دارد. با حذف یکی از این ها ، دو عامل دیگر قادر به انجام عمل احتراق نخواهد بود.

مثلث احتراق از سه بخش تشکیل شده است:

 

  1. سوخت:یک ماده سوختنی که به صورت جامد،مایع و گاز وجود دارد.
  2. اکسیژن:جهت انجام عمل اکسیداسیون ( سوزاندن سوخت ) از اکسیژن موجود در هوا استفاده می شود.
  3. حرارت:برای رساندن دمای سوخت به درجه ی حرارت اشتعال که توسط پیلوت یا جرقه زن انجام میشود.

 

انتخاب مشعل مناسب

 

مشعل مناسب مشعلی است که در تمام دامنه کاری قابل کنترل بوده و از پس زدن و بریدگی شعله جلوگیری کند تا بتواند آن را در دامنه توان حداکثر و حداقل کنترل کند ودر تمامی سرپره های مشعل ، شعله دارای گسترش یکنواخت باشد.
استفاده از اصطلاحات بازاری ۱ تا ۳ و ۳ تا ۵ و ... را کنار بگذارید و مشعل را طبق ظرفیت حرارتی خرید کنید.
مثال مشعل ۳ تا ۵ در سه ظرفیت تولید میشود که قیمت های متفاوتی دارند.
توانایی احتراق کامل گاز را داشته و بدنه آن تحمل گرمای زیاد در مدت طولانی را داشته باشد.
برای دیگ های آبگرم با توجه به راندمان مشعل باید حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت مشعل انتخابی بزرگتر از ظرفیت دیگ آبگرم باشد.
در حین احتراق شروع اشتعال ، زمان خاموش شدن نباید تولید صدا کند و حالت انفجاری داشته باشد و از شرایط ساخت محکم و با دوامی برخوردار باشد.

 

مشاهده ادامه مقاله و قیمت مشعل در لینک روبرو : آشنایی با مشعل و انتخاب مشعل مناسب

آبگرمکن برقی چگونه کار میکند؟


آبگرمکن برقی با راندمان بالا و بدون سوخت فسیلی و بدون دودکش تا می توان الکتریکال را به آب منتقل میکند و بازدهی بالایی دارد . برای گرم کردن آب در آبگرمکن برقی از المنت حرارتی برق استفاده میشود.المنت ها از سیم های نازک با مقاومت بالا ساخته می شوند که مقاومت الکتریکال سبب تولید گرما می شود.گرمای حاصل از مقاومت الکتریکی به آب منتقل می شود
تعداد و توان المنت ها در آبگرمکن برقی تعیین کننده میزان دبی آب گرم خروجی و تولیدی دستگاه است.

 

المنت آبگرمکن برقی

 

المنت های آبگرمکن برقی از توان 500 تا 15 کیلووات تولید می شوند که می توان تعدادی از آنها را روی آبگرمکن برقی نصب کرد. هر چه میزان دبی مورد نیاز آبگرم بیشتر باشد تعداد و توان المنت ها بیشتر میشود.
المنت آبگرمکن برقی بامین تهویه با اتصال رزوه ای 2 اینچ با تعداد سه رشته المنت حرارتی روی هر بوشن با طول تقریبی 50 تا 70 سانتی متر با توان 3 تا 27 کیلووات با در پوش برنجی و شیرینگ حرارتی جهت جلوگیری از اتصال تولید می شود.

 

مشاهده ادامه مقاله و لیست قیمت آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن برقی چگونه کار میکند؟

مکان نصب هیتر و کوره هوای گرم


 

بهترین مکان نصب هیتر

 

هیتر ها را می توان داخل یا خارج ساختمان نصب کرد. برای توزیع ایده آل هوا ، واحد را در مرکز سازه ای که گرمایش می شود ، قرار دهید.هیتر ها عموما  در یک اتاقک،اتاق تجهیزات مکانیکی ، زیرزمین ، شروانی ، کف کاذب ، گاراژ یا محیط بیرون واقع می شوند.مکان ها نصب و راه اندازی هیتر و کوره هوای گرم در دسته داخلی ها یا بیرونی ها ( عایق کاری شده ) یا سیستم های احتراق ایزوله قرار می گیرد.


هیتر های داخلی درون سازه نصب می شوند.مثلا درون یک زیرزمین که به فضای داخلی متصل است ، در یک شوفاژ خانه یا در یک اتاقک.در این مکان ها ، هوایی که هیتر را احاطه می کند ، در ارتباط با هوای فضای گرم شده است.گرمایی که از محفظه و کانال های مجاور به وسیله هدایت یا نشتی هوا از دست می رود ، عمدتا بازیابی می شود و به حفظ  بازده هیتر کمک می کند.

در این کاربردها ، هوای  اتاق برای احتراق استفاده و به محیط بیرون دفع می شود. به علاوه ،هوای رقیق کننده نیز از اتاق کشیده می شود.هوای جبرانی احترق توسط نفوذ هوا یا به وسیله کانالی که به طور خاص برای فراهم کردن هوای جبرانی طراحی شده است تامین می شود،همان طور که توسط دستورالعمل های نصب و راه اندازی الزام شده است.


هیتر هایی که در خارج از فضای تهویه شده قرار می گیرند برای مثال:خزیده رو ، شیروانی ،گاراژ و محیط بیرون ، بخش کوچکی از افت های انرژی هدایتی یا نشت هوا را بازیابی می کنند یا اصلا بازیابی نمی کنند.هیتر ها معمولا سطوح عایق کاری پایین تری نسبت به کانال هایی که به آن ها متصل هستند دارند.

تاسیسات بیرونی نیازمند این هستند که هیتر ها به عنوان عایق کاری شده به حساب آیند.همچنین،کانال های مخصوص هوای رفت و برگشت ممکن است در معرض این اجزا باشند و باید به طور مناسب ، عایق کاری یا به درون فضای تهویه شده منتقل شوند.

 

 

مشاهده ادامه مقاله و لیست قیمت هیتر در لینک روبرو : مکان نصب هیتر و کوره هوای گرم

 

آموزش نصب رادیاتور

رادیاتور چپیست؟


رادیاتور از نظر جنس سه نوع اند :

 

  1. رادیاتو چدنی
  2. رادیاتور فولادی
  3. رادیاتور آلومینیومی

تنه اصلی هر سه نوع از اتصال صفحات فلزی به یکدیگر تشکیل شده است که با عبور آب گرم از داخل آن صفحات ، سطوح خارجی رادیاتور گرم می شود و در اثر وزش طبیعی کنوکسیون و تشعشع،گرما را به محیط انتقال می دهد.
با کم و زیاد کردن صفحه های فلزی ( پره ها ) ، می توان میزان حرارت دهی رادیاتور را تغییر داد.
رادیاتور ها را معمولا زیر پنجره و نزدیک دیوارهای خارجی قرار می دهند. فاصله رادیاتور از دیوار بین 3 الی 5 سانتی متر فاصله آن از کف ، حدود 5 سانتی متر است.فاصله از کف،با قرار گرفتن رادیاتور آلومینیومی بر روی پایه و فاصله از دیوار ،با بست رادیاتور ایجاد می شود.

 

نصب رادیاتور

به طور کلی برای اینکه عمل گردش هوا در اتاق بهتر صورت  گیرد و تمامی قسمت ها گرم بمانند ،باید رادیاتور ها بر روی دیوار خارجی در زیر پنجره ها و یا در کنار درهای خروجی نصب گردند. به این ترتیب با صعود هوای گرم از رادیاتور ،هوای سرد نفوذی نیز با آن بالا می رود و محل های نزدیک پنجره  هم به خوبی گرم خواهد ماند.ولی اگر بر روی دیوار داخلی،دور از پنجره قرار داده شود ، هوای گرمی که از رادیاتور صعود می نماید در نزدیکی پنجره،پس از سرد شدن نزول می کند و با هوای سرد نفوذی مخلوط می شود و سپس از قسمت پایین به طرف رادیاتور حرکت می نماید ، در نتیجه همیشه هوای سردی را در قسمت کف احساس خواهیم کرد.

 

مشاهده ادامه مقاله آموزش نصب رادیاتور در لینک روبرو : آموزش نصب رادیاتور