بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

اهمیت تعمیر و نگهداری پیشگیرانه دستگاه فن کوئل ساراول


آخرین باری که تعمیر پیشگیرانه را روی واحد فن کویل ساراول خود (FCU) انجام داده اید؟ از واحدهای کویل فن برای گرم کردن یا خنک کردن یک اتاق بدون مجرای استفاده می شود که باعث می شود آنها در مناطقی که نصب مجرای هوا امکان پذیر نیست یا از نظر مالی قابل استفاده هستند ، نصب آنها آسان شود. به منظور افزایش عمر واحد و جلوگیری از تعمیرات بسیار گران قیمت یا تعویض FCU ، انجام تعمیرات پیشگیری منظم بسیار مهم است.

مبانی واحدهای فن کویل ساراول


یک فن کویل ساراول از یک کویل مس ، یک پنکه و یا یک عنصر گرمایش یا یک سیستم خنک کننده که شامل مبرد است تشکیل شده است. در بعضی موارد ، FCU ممکن است هم به منظور تأمین گرمایشی اضافی و هم به منظور سرمایش اتاق باشد.

FCU ها به طور معمول در هتل ها ، آپارتمان ها و خانه های شهر یافت می شوند ، اما می توان در هر اتاق که به سیستم گرمایش یا سرمایش خود نیاز داشته باشد ، قرار داد. 

مشکلات مشترک با FCU ساراول


نگهداری پیشگیرانه به جلوگیری از بسیاری از مشکلات رایج مرتبط با FCU ، از جمله عدم خنک شدن یا گرم کردن اتاق ، نشت و امتناع از خاموش یا خاموش بودن کمک می کند. مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری مشترک با واحدهای سیم پیچ شامل:

فیلترها و کویلهای هوا کثیف ساراول


جریان هوای کم از طریق سیستم
مشکلات ترموستات
واحد فوق العاده با صدای بلند کار می کند و صداهای خفه کننده یا فشار می بخشد


مبانی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه فن کوئل ساراول


قبل از انجام هرگونه تعمیر و نگهداری روی واحد ، اطمینان حاصل کنید که از قطع برق و قطع شدن دستگاه ، از قطع برق و قطع شدن سوئیچ ، مدار یا فیوز مربوط به آن به درستی برچسب خورده و به طور صحیح برچسب زدن و برچسب زدن را دنبال کنید. در حالی که سرویس دهی می شود.


همیشه از بیرون و داخل واحد اطمینان داشته و از بین بردن هرگونه ضایعات و گرد و غبار قابل مشاهده ، به ویژه از تیغه های موتور و فن ، اطمینان حاصل کنید. گرد و غبار زیاد باعث عدم تعادل پره ها شده و در ساییدگی بیش از حد به فن و همچنین موتور کمک می کند.


در حین بازرسی از مراقبت های پیشگیرانه ، همیشه اگر یکبار مصرف فیلتر را حذف کرده و جایگزین کنید اگر فیلتر قابل استفاده مجدد است ، حتماً همه گرد و غبار و مواد زائد را از مش با آب تمیز تمیز کنید. این به اطمینان حاصل می کند که این واحد از جریان هوای مناسب برخوردار باشد و ذرات ریز مانند گرد و غبار ، گرد و غبار و گرده از هوای داخلی خارج می شوند.

 

مشاهده لیست قیمت محصولات ساراول در لینک روبرو : ساراول


اگر واحد شما دارای لوله های روغن است ، باید روغن کاری کنید تا مطمئن شوید که تمام قطعات متحرک روغن کاری شده اند ، بنابراین آنها سنگ زنی یا گرمای زیادی را تجربه نمی کنند.

اگر لوله روغن ندارد ، برای انجام مراحل مناسب روغن کاری باید با دفترچه راهنمای کار خود مشورت کنید.
پس از اتمام ، به درستی واحد را ببندید و آب بندی کنید و عملکرد آن را آزمایش کنید.

اگر این واحد مطابق آنچه انتظار می رود ، روشن یا کارایی خود را انجام ندهد ، ممکن است لازم باشد مانند تکنسین های ما در اینجا در Althoff ، در شیکاگو ، با یک تکنسین حرفه ای HVAC تماس بگیرید.
هشت قدم برای انجام صحیح تعمیر و نگهداری پیشگیرانه در دستگاه کویل فن ساراول شما (FCU)
دستگاه سیم پیچ فن را خاموش کنید و آن را از منبع تغذیه اصلی جدا کنید. فراموش نکنید که برچسب شکن یا سوئیچ را فراموش نکنید تا کسی به طور تصادفی واحد را روشن نکند.
از نظر بصری قسمت بیرونی و داخل واحد را برای آسیب دیدگی بررسی کنید و آن را در فرم نگهداری خود یادداشت کنید. ممکن است صدمات شدید توسط یک تکنسین حرفه ای HVAC تعمیر شود.
فن دمنده را برای حرکت ، سایش و پارگی و گرد و غبار بررسی کنید.
گرد و غبار و گرد و غبار را از داخل و خارج واحد با خالی مغازه جدا کنید.

اگر فیلتر هوا یکبار مصرف است ، فیلتر هوا را تغییر دهید. در صورت استفاده مجدد از فیلتر ، آن را کاملاً بشویید و گرد و غبار و آلودگی قابل مشاهده را با استفاده از آن در زیر آب تمیز پاک کنید.

قبل از قرار دادن مجدد دستگاه ، فیلتر ساراول قابل استفاده مجدد را تا حد امکان خشک کنید. اگر فیلتر هوای قابل استفاده مجدد علائم سایش شدید را نشان دهد ، ممکن است زمان سفارش جدیدی فرا رسد.
به جز یاتاقانهای توپ ، تمام قسمتهای متحرک داخل واحد را روغن کاری کنید. یاتاقان های توپ معمولاً خود روان کننده هستند و برای زندگی مفید مورد انتظارشان روغن کاری کافی دارند.
هر نوع کمربند را در قسمت FCU ساراول بازرسی کرده و در صورت خشک شدن و یا در صورت مشاهده ترک ، سوراخ یا تراشه آنها را تعویض کنید.
اگر موتور FCU صداهای عجیب و غریب ایجاد کرده یا روشن نمی شود ، ممکن است نیاز به یک تکنسین حرفه ای HVAC در شیکاگو داشته باشید تا جایگزین آن شود.
اطمینان حاصل کنید که کلیه نگهداری های انجام شده در FCU را در سیاهههای مربوط ثبت کنید.
FCU Preventative Maintenance DIY یا با یک تکنسین HVAC حرفه ای در شیکاگو تماس می گیرید؟
نگهداری پیشگیرانه ممکن است توسط یکی از نگهبانان ساختمان شما انجام شود ، به ویژه اگر تعمیر و نگهداری در حال تغییر است یا تمیز کردن فیلتر هوا و از بین بردن زباله از داخل و خارج از واحد. با این حال ، برخی از کارهای تعمیر و نگهداری شرکت ساراول ، مانند تعویض قطعات فرسوده و ترمیم نشت در کویل ها ساراول باید توسط یک تکنسین مجاز HVAC در شیکاگو انجام شود.

خبر خوب این است که تکنسین های HVAC ما با همه مدل ها ، مدل ها و مارک های FCU آشنا هستند و ما می توانیم تمام بهار و پاییز شما را انجام دهیم

 

مشاهده لیست قیمت محصولات ساراول در لینک روبرو : ساراول

در مورد گازهای مبرد اطلاعاتی کسب کنید


ما از تهویه مطبوع استفاده می کنیم تا خانه خود را در دمای راحت نگه داریم حتی وقتی در بیرون سوزان است.

چطورکار می کنند؟ آیا تجهیزات من قانونی است؟ آیا گاز موجود در تجهیزات منسوخ شده است؟

 
 
 کپی کوادو را بزرگ کنید

سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی با استفاده از مبرد کار می کنند. این گازها به صورت مایع یا بخار برای کارکرد تهویه مطبوع شما ضروری است.

سیستم های تهویه مطبوع از مبرد برای بالا بردن یا پایین آمدن دمای اتاق از طریق انتقال حرارت و تغییر حالت ، در فرایندی به نام چرخه تبرید استفاده می کنند.

برای محافظت از محیط زیست ، نحوه استفاده از این گازها مطابق با مقررات و الزامات فعلی تغییر کرده است ، بنابراین اگر سیستم تهویه هوا شما چند ساله باشد ، احتمالاً بنزین مورد استفاده منسوخ شده است.

این یک مسئله بزرگ است ، زیرا وقتی نیاز به شارژ آن هستید ، ممکن است متوجه شوید که نوع گاز مورد نیاز آن ممنوع شده است.

توصیه می کنیم در مورد انواع مختلف گاز مبرد بدانید و در صورت امکان ، یکی از مواردی را انتخاب کنید که برای محیط زیست کمتر مضر باشد تا از تعویض دستگاه در میان مدت و طولانی مدت خودداری کنید.

 
انواع مبرد


مبردها خاصیت و رفتار ترمودینامیکی مختلفی دارند و می توانند در دما ، حجم و فشار متفاوت باشند.

بیایید نگاهی به گازهای مبرد که بیشتر در تهویه هوا استفاده می شود ، بپردازیم.

 

مبرد تهویه مطبوع R22


بنزین R22 که با نام کلرودیفلورومتانی نیز شناخته می شود ، معمولاً در سیستمهای خنک کننده خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت. مزیت اصلی آن نقطه ذوب کم آن -157 درجه سانتیگراد است.

این ماده کاملاً از بین رفته است و ممنوع است زیرا این ماده از بین رفته ازن است

 

مبرد تهویه مطبوع R410A


گاز فلوئوره R410A هنگام خروج از بازار ، جایگزین گاز مبرد R22 شد. همچنین به عنوان Puron ، Genetron ، Forane و Ecofluor شناخته می شود. وقتی چند دهه قبل معرفی شد ، یک پیشرفت واقعی بود ، زیرا حاوی کلر یا برم نیست ، سمیت و اشتعال کم دارد و به لایه ازن آسیب نمی رساند.

تنها اشکال در پتانسیل گرمایش جهانی آن است که اثر گلخانه را بر روی کره زمین تشدید می کند.

 


گاز مبرد تهویه مطبوع R32


گاز R32 یا متیلن فلوراید ، یک گاز 100٪ خالص ، بی بو و بی رنگ است که در آب غیر محلول است. جایگزین فعلی R410A ، از پایداری حرارتی خوبی برخوردار است و استفاده از آن در سیستم های تهویه مطبوع برای محیط زیست بهتر است.

"به دلیل مزایای زیست محیطی ، R32 گازی خواهد بود که در کلیه سیستم های تهویه مطبوع در آینده استفاده می شود"
چه کسی آیین نامه استفاده از گازها را صادر می کند؟
اتحادیه اروپا تعیین می کند که کدام گازها در تجهیزات تهویه مطبوع مجاز هستند. جدیدترین آیین نامه در سال 2014 صادر شد و آیین نامه قبلی 2006 را لغو کرد.

طبق قانون فعلی - آیین نامه 517/2014 پارلمان اروپا - استفاده از بنزین R410A از سال 2025 ممنوع خواهد بود.

به همین دلیل تولید کنندگان تهویه مطبوع برای پیش بینی ممنوعیت و سرعت بخشیدن به ناپدید شدن بنزین قبلی ، استفاده از گاز دیگری با نام R32 را در تجهیزات تهویه مطبوع آغاز کرده اند.

 

مشاهده لیست قیمت گاز مبرد در لینک روبرو: مبرد

 

گاز مبرد R32 از محیط زیست محافظت می کند
با توجه به مزایای زیست محیطی ، R32 در آینده در کلیه سیستم های تهویه مطبوع ماده مبرد مورد استفاده قرار می گیرد:

دارای تأثیر صفر بر لایه ازن است. شاخص پتانسیل تخریب ازن آن (ODP) 0 است.
پتانسیل گرمایش جهانی آن نسبت به نسل قبلی خود کمتر است. پتانسیل گرمایش جهانی آن (GWP) 675 است ، که بسیار کمتر از R410A (2،087.5) است
در حالی که مدارهای تهویه مطبوع برای نگه داشتن گاز در داخل تجهیزات طراحی شده اند ، در صورت بروز نشت ، تأثیر محیطی بنزین گاز مبرد R32 کمتر خواهد بود.
در هنگام خنک کننده و گرم کردن ، از نظر مصرف انرژی بیشتر است. به عنوان A +++ طبقه بندی می شود.
سمیت و اشتعال پذیری کم ، طبقه بندی شده به عنوان A2L.
با حداکثر 30٪ بنزین کار می کند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه می شود.
از آنجا که این گاز خالص است ، بازیافت ، استفاده مجدد و پردازش آن آسان تر است.

 

موارد لازم برای نصب تجهیزات تهویه مطبوع با گاز R32


با وجود الزامات اتحادیه اروپا ، مقررات ایمنی اسپانیا در مورد سیستم های خنک کننده با انطباق با تغییرات کند بوده و بنزین R32 به عنوان L2 یا همان گاز ایمنی متوسط ​​طبقه بندی شده است. این بدان معنی است که تجهیزات تهویه مطبوع با استفاده از این گاز باید با الزامات بسیار دقیق اداره می شدند که مانع از رقابت در بخش داخلی و تاسیسات می شد.

از جمله مشکلات این بود که فقط شرکت های RITE که مجوز کار با گازهای فلوئورزه را داشتند ، مجاز به تهویه مطبوع با R32 بودند ، به این معنی که باید یک پروژه فنی تهیه شود و بیمه مسئولیت عمومی را خریداری کند.

در دسامبر سال 2018 ، Royal Decry-Law 20/2018 تصویب شد که امکان تهویه هوا بنز R32 را با همان شرایط ایمنی همانند وسایل مورد استفاده برای وسایل با استفاده از R410A نصب کرد.

 

تعمیر و نگهداری گاز مبرد


به یاد داشته باشید که تهویه مطبوع خود را به گونه ای مناسب کار کنید و از خرابی جلوگیری کنید. وضعیت شارژ گاز دستگاه خود را هر تابستان بررسی کنید و اتصالات ، آجیل و جوش را بررسی کنید. برای این کار تهویه هوا را از منبع برق جدا کنید. محلول آب صابون و برس را آماده کرده و در مناطقی که مبرد ممکن است در حال فرار باشد ، بمالید. مراقب حباب ها باشید. اگر حباب هایی را ببینید ، دستگاه شما احتمالاً نشت می کند.

اگر نشتی را تشخیص داده اید یا گمان می کنید که دستگاه شما نشت کرده است ، یا اگر چندین بار نیاز به اجرای آن دارید (به اندازه کافی خنک نمی شود) ، با یک تکنسین تماس بگیرید.

"اگر سیستم تهویه هوا از گاز مبرد R410A استفاده می کند ، می توانید این گاز را با R32 جایگزین کنید. با یک نصب کننده مجاز تماس بگیرید"
اگر دستگاه من از R410A استفاده کند چه اتفاقی می افتد؟
اگر سیستم تهویه هوا از گاز مبرد R410A استفاده می کند ، می توانید با تماس با یک نصب کننده مجاز ، جایگزین مبرد R32 شوید. نصب کننده بررسی می کند که تجهیزات شما دارای فشار سنج و پمپ سازگار با گاز جدید است.

با این حال ، توجه داشته باشید که روزهای مبرد R410A شماره گذاری شده اند. به همین دلیل است که ترمیم تجهیزات قدیمی به جای خرید یک سیستم تهویه مطبوع جدید که از گاز مبرد R32 استفاده می کند ، اغلب اقتصادی نادرست است.

فقط زمان لازم است تا تمام تجهیزات تهویه مطبوع از گاز مبرد R32 برای رعایت مقررات و مراقبت از محیطی که مصرف کنندگان امروزی خواستار آن هستند استفاده کنند.

 

مشاهده لیست قیمت گاز مبرد در لینک روبرو: مبرد

انواع پمپ های آب پنتاکس


پمپ های آب پنتاکس دستگاه های مکانیکی یا الکترومکانیکی هستند که برای ایجاد آب از طریق لوله ها یا شیلنگ ها با ایجاد دیفرانسیل فشار طراحی شده اند. دو نوع متداول پمپ مورد استفاده برای پمپاژ آب ، پمپ های گریز از مرکز و پمپ های جابجایی مثبت هستند.

پمپ های گریز از مرکز پنتاکس همانطور که از نام آنها پیداست ، از نیروی گریز از مرکز برای گرفتن آب ورودی به پروانه استفاده می کند و از انرژی چرخشی حاصل از چرخش آن پروانه برای تولید انرژی هیدرودینامیکی استفاده می کند.

پمپ های جابجایی مثبت پنتاکس از پیستون ، پیونگر ، دیافراگم یا چرخدار یا چرخ دنده چرخشی استفاده می کنند تا یک حجم ثابت از مایع را به طور مکرر از طریق محفظه پمپ منتقل کنید. پمپ های جابجایی مثبت علی رغم فشار ورودی ، می توانند با همان سرعت حرکت کنند ، که پمپ های گریز از مرکز پنتاکس نمی توانند انجام دهند.

 از آنجا که از پمپ های آب پنتاکس در برنامه های مختلفی استفاده می شود ، این لیست از انواع پمپ آب پنتاکس نشان دهنده استفاده نهایی از این دستگاه ها است:

  1. پمپ های آب اتومبیل
  2. پمپ های آب کشاورزی
  3. پمپ های گردش آب دیگ بخار
  4. پمپ های آبگیری
  5. پمپ های آبگیری و نمونه برداری از آب های زیرزمینی
  6. پمپ های آب صنعتی
  7. پمپ های آب شور یا دریا
  8. پمپ های آب طوفان
  9. پمپ های پاشش
  10. پمپ های فاضلاب
  11. پمپ های آب و تصفیه آب
  12. پمپ های آب اتومبیل


پمپ های آب پنتاکس اتومبیل پمپ های پروانه ای هستند که در موتورهای اتومبیل ، کامیون و سایر وسایل نقلیه برای گردش سیال خنک کننده در داخل ژاکت آب موتورهای احتراق استفاده می شوند.

این پمپ ها برای جابجایی مایع خنک کننده از طریق سیستم بسته عمل می کنند تا موتور بیش از حد گرم نشود و مایع در گردش را به رادیاتور منتقل کند که با عبور حرارت به هوا دمای مایع خنک کننده را کاهش می دهد. در حالیکه به صورت پمپ آب پنتاکس به صورت محاوره ای شناخته می شود ، مایع خنک کننده مورد استفاده در موتورهای اتومبیل ترکیبی از آب با محصول مبتنی بر گلیکول است که نقطه جوش را بالا می برد و نقطه انجماد مایعات را پایین می آورد.

 

مشاهده لیست قیمت پمپ آب پنتاکس در لینک روبرو : پنتاکس

 

پمپ های آب پنتاکس کشاورزی


از پمپ های آب پنتاکسکشاورزی در بخش های کشاورزی و کشاورزی استفاده می شود تا بتواند فرآیندهای آبیاری را تأمین کند که به ریشه محصولات زراعی آب می دهد تا به رشد آنها کمک کند. در صورت نیاز به تصفیه آب یا اضافه کردن کودهای شیمیایی قبل از کاربرد به محصول ، ممکن است ابتدا آبهای زیرزمینی یا آبهای سطحی به محل نگهداری مانند حوضچه ذخیره شود.

 

پمپ های گردش آب پنتاکس دیگ بخار


کاربرد دیگر پمپ های آب پنتاکس در صنعت گرمایش است. از پمپ های گردش آب دیگ بخار استفاده می شود تا آب گرم شده در یک دیگ بخار گرم شود و آن آب گرم شده را از طریق شبکه ای از لوله ها و مبدل های حرارتی (به طور معمول رادیاتور یا کنوکتور) توزیع کند.

انرژی حرارتی آب گرم شده سپس توسط رسانا به رادیاتور یا کنوکتور منتقل می شود ، جایی که جریان های همرفت سپس هوا را در اتاق گرم می کنند. پمپ گردشی معمولاً از طریق الکتریسیته کنترل می شود و توسط یک مدار رله کنترل می شود که در هنگام تماس با گرما بسته می شود و با گذشت دمای اتاق از نقطه تنظیم شده باز می شود.

 

پمپ های آبگیری پنتاکس


در کاربردهای ساختمانی ، از پمپ های آبگیری پنتاکس برای از بین بردن آب زیرزمینی یا سطحی استفاده می شود که باعث اختلال در خاکبرداری از محل یا ایجاد فونداسیون یا ریختن پایه های بتونی می شود. این شرایط در شرایطی اتفاق می افتد که منطقه دارای یک میز آب بالا باشد یا وقتی توپوگرافی منجر به تسویه طبیعی آب در یک منطقه کم می شود.

 

پمپ های آبگیری پنتاکس و نمونه برداری از آب های زیرزمینی


پمپ های تصفیه آب پنتاکس زیرزمینی یا پمپ های نمونه برداری از آب های زیرزمینی در مکان هایی استفاده می شوند که آب زیرزمینی با ماده خارجی یا آلوده کننده دیگر آلوده شده است و برای تصفیه نیاز به پمپاژ آب از زیر زمین است. به طور مشابه ، از پمپ های نمونه برداری از آب های زیرزمینی برای نظارت بر شرایط چاه ها یا تأمین کننده آب استفاده می شود و برای جمع آوری نمونه های مناسب که می تواند برای آزمایش آرایش شیمیایی عمومی ، ترکیبات فرار ، فلزات یا سایر آلاینده ها مورد استفاده قرار گیرد ، استفاده می شود.

 

پمپ های آب صنعتی پنتاکس


پمپ های آب صنعتی یک اصطلاح کلی است که به هرگونه کاربرد پمپ آب که نیاز به استفاده سنگین در صنایعی از قبیل ساخت ، نفت و گاز ، معدن ، مواد غذایی و آشامیدنی ، شیمیایی یا دارویی دارد ، اشاره دارد تا نام چند مورد را داشته باشد.

 

پمپ های آب شور یا دریا پنتاکس


پمپ های آب نمکی و پمپ های آب دریا از جمله مواردی هستند که به طور خاص طراحی شده اند تا بتوانند در مقابل اثرات خشن محلول آب نمکی مقاومت کنند که می توانند مواد مانند فلزات را فاسد کرده و آسیب ببینند.

در کشتی های دریایی ، این پمپ ها ممکن است به منظور انتقال بالاست یا برای استفاده در عملیات اطفاء حریق استفاده شوند. نه تنها به فلز مورد استفاده در محفظه پمپ و پروانه بلکه به مواد مهر و موم نیز باید توجه شود. موادی مانند استیل و برنز اغلب در طراحی و ساخت این پمپ ها مورد استفاده قرار می گیرند ، در حالی که مواد مهر و موم Buna-N ، Viton و EPDM سازگاری خوبی برای استفاده از آب دریا دارند.

 

پمپ های آب طوفان


از پمپ های طوفان طوفان برای پمپاژ و جابجایی آب طوفان از نقاط جمع آوری مانند مخازن که در آنجا رواناب جمع می شود به مکانهایی که ممکن است آب را تصفیه کرده یا به سیستم فاضلاب منتقل شود ، استفاده می شود. به طور معمول از پمپ های شناور پنتاکس برقی استفاده می شود ، اما گزینه های جایگزین برق مانند پنوماتیک

 

مشاهده لیست قیمت پمپ آب پنتاکس در لینک روبرو : پنتاکس

پمپ داب سیرکولاتور چیست؟


پمپ های داب سیرکولاتور پمپ های گریز از مرکز هستند که برای تولید گردش اجباری در یک سیستم بسته طراحی شده اند. نمونه هایی از سیستم های گرمایش آب گرم (به پمپ گردش خون) یا آب گرم با دمای بالا در دمای بالاتر از 120 درجه سانتیگراد مراجعه کنید (به پمپ آب گرم) ، سیستم های انتقال حرارت (به پمپ انتقال حرارت مراجعه کنید) ، دیگ های بخار گردش اجباری (نگاه کنید به شکل 3 در گردش مدارهای پمپ) و راکتور (به پمپ راکتور مراجعه کنید). آنها همچنین در سیستم های باز (به عنوان مثال سیستم های فیلتر استخر شنا) استفاده می شوند. شکل 1 پمپ گردش را ببینید

طراحی پمپ داب در گردش اغلب با توجه به دمای زیاد مایعات که تحت کنترل قرار می گیرند و سر نسبتاً کم (در رابطه با فشار سیستم) تعیین می شود ، که با ریزش سر مطابقت دارد (رکود فشار را ببینید) در سیستم گردش خون. انواع مختلف گردش
پمپ ها در مدارهای پمپ بسته استفاده می شوند: پمپ های داب سیرکولاتور با یا بدون مهر و موم شافت ، و طرح های خاص.

 

پمپ آب سیرکولاتور خطی با مهر و موم شافت


پمپ های داب سیرکولاتور با مهر و موم شافت غالباً پمپ های افقی هستند که توسط موتورهای الکتریکی (به Drive) یا توربین های بخار هدایت می شوند. شفت های پمپ آنها در برابر فشار کامل سیستم بسته شده توسط بسته های غده سرد یا مهر و موم های مکانیکی مهر و موم می شود. یاتاقان محوره (برای دیدن نیروی محوری استاتیک بالا باید بخصوص مقاومت داشته باشد). شکل 2 پمپ گردش را ببینید

این نوع پمپ داب معمولاً یک راه حل اقتصادی برای فشارهای سیستم تا 100 بار است. برای فشار سیستم بالاتر از پمپ های سیرکولاتور خطی داب بدون مهر و موم شافت استفاده می شود.

پمپ داب سیرکولاتور بدون مهر و موم شافت


پمپ های داب کم گردش نیز به پمپ های گردشی بدون سرفه گفته می شوند. آنها اغلب پمپ های عمودی هستند که توسط موتورهای روتور مرطوب با یا بدون قوطی رانده می شوند (به پمپ موتور کنسرو مراجعه کنید). شکل 3 پمپ گردشی را ببینید

پمپ و موتور الکتریکی در یک محفظه فشار قوی و سد با مانع حرارتی بین بخش پمپ و بخش موتور موجود است. مانع گرما ، که می تواند یکی از اجزای فعال یا غیرفعال باشد ، مجموعه پمپ را قادر می سازد تا مایعات را با دمای حداکثر 420 درجه سانتیگراد اداره کند.

یاتاقان ها (رجوع کنید به یاتاقان های ساده) توسط مایع به کار رفته روغن کاری می شوند. فشار سیستم تقریبا نامحدود است. طراحی کاملاً بدون نشت باعث می شود این پمپ ها برای پردازش مایعات خطرناک یا با ارزش مناسب باشند.

 

طرح های ویژه پمپ های داب سیرکولاتور


پمپ های داب سیرکولاتور همچنین می توانند به ویژه برای برنامه های خاص طراحی شوند:

با پروانه مخصوص مخلوط مایع و گاز یا سیستم تعلیق
با سیستم های آب بندی که دارای کوسن گازی است یا سایر نیازهای ویژه فناوری راکتور هسته ای را برآورده می کند
با وسایل گرمایشی مایعات که به سرعت جامد می شوند
با پوشش محافظ از فرسایش جلوگیری می کند

 

مشاهده لیست قیمت انواع پمپ داب در لینک روبرو : پمپ داب

انواع پمپ های آب لوارا برای ساخت و ساز


پمپ های آب لوارا معمولاً در سایت های ساختمانی برای آبگیری از آب یا از بین بردن تجمع آب اضافی استفاده می شوند. آب به دلیل باران شدید و یا از یک میز آب زیاد ایجاد می شود و پمپ ها به شما امکان می دهند آب را به سرعت جابجا کنید تا به حداقل برسد خرابی را کاهش دهد.

پمپ های آب لوارا مناسب برای این کاربرد در دو نوع اصلی وجود دارد و می توانند برقی ، گازدار ، هیدرولیک یا دستی باشند.

 

انواع پمپ آب لوارا


دو نوع اصلی پمپ آب لوارا وجود دارد: جابجایی گریز از مرکز و مثبت. هر دو نوع برای انتقال آب از یک مکان به مکان دیگر به طور مداوم طراحی شده اند.


پمپ آب گریز از مرکز از یک پروانه چرخان برای انتقال آب به داخل پمپ و فشار جریان دبی استفاده می کند. پمپ های آب گریز از مرکز در انواع مختلفی از جمله مدل های استاندارد ، زباله و غوطه وری قرار می گیرند.

تمام مایعات را می توان با استفاده از پمپ های آب لوارا گریز از مرکز ، حتی آنهایی که ویسکوزیته کم دارند پمپ لوارا کردند. این پمپ ها به خوبی با مایعات نازک کار می کنند و سرعت بالایی دارند.

پمپ های آب جابجایی مثبت ، جریان ثابت را از طریق انقباض مکانیکی و گسترش دیافراگم انعطاف پذیر فراهم می کنند. از پمپ های جابجایی مثبت در بسیاری از صنایع استفاده می شود که مایعات با گرانروی بالا را کنترل می کنند و در آنجا مواد جامد حساس وجود دارند. آنها برای برنامه هایی که نیاز به ترکیبی از جریان کم و فشار زیاد دارند توصیه می شود.


ملاحظات پمپ های آب لوارا گریز از مرکز


پمپ های گریز از مرکز علاوه بر آبگیری از آب ، در بسیاری از برنامه های ساخت و ساز و سیستم آب استفاده می شود. آنها برای پمپاژ منابع آب در ساختمانها کار می کنند و با سیستم های پنوماتیک سازگار هستند و در جایی که نیازی به بالابر مکش نباشد.

همچنین از آنها برای پمپاژ آب از چاه های خانگی و تقویت فشار در خطوط ورودی آب استفاده می شود. پمپ های گریز از مرکز می توانند منبع فشار مداوم برای سیستم های آتش نشانی باشند ، و می توانند به عنوان پمپ های ریخته گری در تنظیمات عمودی یا افقی خدمت کنند.

پمپ های گریز از مرکز مستعد چندین مشکل رایج هستند. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد ناشی از جریان کم ، ممکن است برخی از پمپ لوارا نیاز به مایع چرخشی داشته باشند.

پمپ های گریز از مرکز باید پر شده باشند یا با مایع پمپ شده پر شوند تا به درستی کار کنند. هنگامی که سر مکش مثبت یک سیستم برای پمپ لوارا انتخابی خیلی کم باشد ، می تواند منجر به کاویتاسیون شود ، شرایطی که حباب هوا در نزدیکی پروانه تشکیل می شود و منجر به ایجاد موج های شوک در داخل پمپ می شود. سرانجام ، سایش پروانه پمپ توسط مواد معلق معلق در مایع بدتر می شود.
ملاحظات پمپ های جابجایی مثبت
پمپ های آب جابجایی مثبت ، که بعضا پمپ های چرخشی نیز نامیده می شوند ، به دلیل این که هوا را از خطوط خارج می کنند بسیار کارآمد هستند و در نتیجه نیاز به خونریزی هوا را از بین می برند. این پمپ ها همچنین برای مقابله با مایعات با گرانروی بالا موثر هستند.

اشکال اصلی پمپ های جابجایی مثبت این است که به یک پمپ لوارا بسیار کوچک بین پمپ لوارا چرخان و لبه بیرونی واحد احتیاج دارند. در نتیجه چرخش باید با سرعت بسیار کند انجام شود. در صورت بهره برداری از پمپ با سرعت های بالاتر ، مایعات می توانند از بین بروند و در نهایت بهره وری پمپ آب لوارا را کاهش دهند.

مشخصات و مشخصات پمپ آب لوارا


در انتخاب پمپ آب لوارا برای ساخت و ساز چندین فاکتور مهم وجود دارد:

قدرت - از جمله سرعت جریان و اسب بخار
مواد-مقاوم در برابر آب و هوا مورد نیاز برای برنامه های در معرض
نوع موتور / نوع سوخت: برقی ، گاز ، دیزل ، هیدرولیک ، یا کتابچه راهنمای کاربر
دشارژ سر کل یا حداکثر توان پمپ ، مناسب برای برنامه مورد نظر

 

لیست قیمت پمپ لوارا در لینک روبرو : لوارا