بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

آموزش نصب رادیاتور

رادیاتور چپیست؟


رادیاتور از نظر جنس سه نوع اند :

 

  1. رادیاتو چدنی
  2. رادیاتور فولادی
  3. رادیاتور آلومینیومی

تنه اصلی هر سه نوع از اتصال صفحات فلزی به یکدیگر تشکیل شده است که با عبور آب گرم از داخل آن صفحات ، سطوح خارجی رادیاتور گرم می شود و در اثر وزش طبیعی کنوکسیون و تشعشع،گرما را به محیط انتقال می دهد.
با کم و زیاد کردن صفحه های فلزی ( پره ها ) ، می توان میزان حرارت دهی رادیاتور را تغییر داد.
رادیاتور ها را معمولا زیر پنجره و نزدیک دیوارهای خارجی قرار می دهند. فاصله رادیاتور از دیوار بین 3 الی 5 سانتی متر فاصله آن از کف ، حدود 5 سانتی متر است.فاصله از کف،با قرار گرفتن رادیاتور آلومینیومی بر روی پایه و فاصله از دیوار ،با بست رادیاتور ایجاد می شود.

 

نصب رادیاتور

به طور کلی برای اینکه عمل گردش هوا در اتاق بهتر صورت  گیرد و تمامی قسمت ها گرم بمانند ،باید رادیاتور ها بر روی دیوار خارجی در زیر پنجره ها و یا در کنار درهای خروجی نصب گردند. به این ترتیب با صعود هوای گرم از رادیاتور ،هوای سرد نفوذی نیز با آن بالا می رود و محل های نزدیک پنجره  هم به خوبی گرم خواهد ماند.ولی اگر بر روی دیوار داخلی،دور از پنجره قرار داده شود ، هوای گرمی که از رادیاتور صعود می نماید در نزدیکی پنجره،پس از سرد شدن نزول می کند و با هوای سرد نفوذی مخلوط می شود و سپس از قسمت پایین به طرف رادیاتور حرکت می نماید ، در نتیجه همیشه هوای سردی را در قسمت کف احساس خواهیم کرد.

 

مشاهده ادامه مقاله آموزش نصب رادیاتور در لینک روبرو : آموزش نصب رادیاتور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.