بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

درک مشعل های صنعتی


مشعل های صنعتی چیست؟


اگر از قبل با تجهیزات فرآیند صنعتی آشنایی ندارید ، مشعل های صنعتی ممکن است دنیای دیگر به نظر برسند. ممکن است یک اتاق دیگ بخار پر از یک فیلم قدیمی هالیوود را به تصویر بکشید.

دیگ های آبگرم و مشعل ها اغلب در مکالمه به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما تفاوتهای اساسی بین دو قطعه تجهیزات صنعتی وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به عملکردها و برنامه های مشعل های صنعتی بیندازیم تا در صورت نیاز به ارتقا سیستم مشعل ، آمادگی بیشتری داشته باشید.

مشعل های صنعتی چگونه کار می کنند؟


از نمای خارجی ، مشعل ها ممکن است فقط مانند یک تکه فلز تا یک چشم آموزش ندیده به نظر برسند. با این حال ، در داخل مشعل گازی ، مجموعه ای از فرآیندهای در حال انجام وجود دارد.

این دستگاه برای مخلوط کردن اکسیژن با سوخت برای دستیابی به احتراق کنترل شده استفاده می شود. سوخت با استفاده از نوک مشعل به سیستم تزریق می شود که برای فرآیند گرمایش ضروری است.

مشعل یک شعله خاص و الگوی آزاد سازی گرما تولید می کند که می تواند در محفظه احتراق کنترل شود ، و آن را برای گرم کردن ، ذوب ، تولید و تولید بخار ، از جمله موارد دیگر ، ایده آل می کند.

کاربردهای صنعتی مشعل های صنعتی چیست؟


مشعل صنعتی به انواع مختلف تاسیسات امکان کنترل شعله باز را برای طیف وسیعی از کاربردها می دهند. مشعلها معمولاً در محیطهای صنعتی برای گرم کردن استفاده می شوند ، به عنوان وسیله ای برای تولید بخار یا تأمین انرژی گرمایی یا در فرآیندهای تولید استفاده می شوند. علاوه بر این ، آنها برای برنامه های دیگر استفاده می شوند ، مانند:

تأمین گرما برای سیستم های دیگ بخار


جوشکاری
مایعات / مایعات گرمایش
ایجاد واکنشهای شیمیایی
ذوب فلزات
بازیافت
شیشه سازی


در محیط های صنعتی کاربردهای متنوعی برای مشعل های صنعتی وجود دارد. طیف گسترده ای از انواع مشعل نیز وجود دارد که برخی از آنها برای فرآیندهای خاص بیش از دیگران کار می کنند.

انواع مختلف مشعل های صنعتی کدامند؟


بیشتر مردم با مشعل های معمولی هوای سرد که اغلب در خانه های مسکونی یافت می شوند ، آشنا هستند. با این وجود ، تعداد زیادی از انواع مشعل وجود دارد. مواردی که بیشتر در برنامه های تجاری مسکونی و تجاری استفاده می شود عبارتند از:

مشعل های هوای سرد: به طور معمول در دستگاه های مسکونی مانند دامنه های گاز و کوره ها دیده می شود.
مشعل های هوای گرم: این نوع مشعل ها با استفاده از دستگاه مبدل حرارت مرکزی هوای ورودی را گرم می کنند.
مشعل های احیاکننده: مشعل های احیا کننده از یک جفت مشعل استفاده می کنند تا بین آتش سوزی و فرسودگی جایگزین شوند و پیش گرم یک جعبه مبدل حرارتی احیا شده برای ایجاد هوای گرم شده گرمتر.
مشعل های سوخت اکسی: این مشعلها به جای هوای احتراق از اکسیژن خالص برای سوختن با سوخت استفاده می کنند.
عوامل دیگری از مشعل ها وجود دارد که از کاربردی به کاربرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، شعله های آتش با سرعت متفاوت نتایج بی نظیری را ایجاد می کنند. مشعل های با سرعت بالا شعله های کوتاه تر و شدیدتری دارند ، در حالی که مشعل های با سرعت پایین شعله های "تنبل" و لنگ تولید می کنند. برای کاربردهای ذوب ، شعله های با سرعت متوسط ​​ترجیح می دهند گرما را به فلز منتقل کنند در حالی که هنوز شعله ای یکنواخت تولید می کنند.

هر نوع مشعل را می توان در برنامه های مختلف استفاده کرد و مزایای بی شماری را به همراه دارد. با این حال ، برخی از انواع برای فرآیندهای خاص بیش از انواع دیگر مفید هستند.

 

اشکال مشعل های صنعتی


مانند هر قطعه دیگر از تجهیزات صنعتی ، استفاده از مشعل در تأسیسات شما مزایا و معایبی دارد. یکی از دلایل عمده ای که کاربرد آنها در صنایع بسیار گسترده است ، قدرت عملکرد آنهاست. مشعل های صنعتی امکان تولید سریع گرما و انرژی را در مقایسه با سایر محلول های گرمایشی فراهم می کنند.

مشعل های صنعتی برای طیف گسترده ای از کاربردها خارق العاده هستند زیرا امکان کنترل گسترده سطح حرارت و تولید را فراهم می کنند. نوع و سطح احتراق تولید شده توسط مشعل نیز قابل کنترل است. به این ترتیب ، آنها می توانند در برنامه های متنوعی در مرکز شما مورد استفاده قرار گیرند.

نکته جالب دیگر در مورد مشعل های صنعتی این است که با گذشت زمان به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. تنها ایراد سیستم این است که در صورت لزوم مراقبت ، می تواند بسیار پرهزینه باشد. تاسیسات باید مشکلات احتمالی پیش بینی نشده را در نظر بگیرند تا تعمیرات قسمت عمده ای از بودجه یا زمان تولید تسهیلات را نگیرد.

 

بهبود فناوری مشعل صنعتی


اگرچه به نظر می رسد که آنها به اندازه نمونه های مشابه دهه های ابتدایی بد و پیچیده و پیچیده ای به نظر برسند ، اما پیشرفت های اخیر فن آوری به طور قابل توجهی عملکرد مشعل های صنعتی را افزایش داده است. همچنین فن آوری های مختلفی برای هر نوع مشعل موجود است. یک سیستم مشعل صنعتی خوب و مقرون به صرفه باید:

جنبه های منفی انواع مشعل را کاهش دهید
اثرات زیست محیطی را کاهش دهید
نیازهای صنعت را برای ایمنی و انرژی برآورده کنید
به راحتی تمیز و نگهداری شود
سطح تولید را افزایش دهید


وقتی فناوری مشعل صنعتی شما مطابق با استانداردهای صنعت باشد ، بازده و سطح تولید شما افزایش می یابد. ارائه دهنده تجهیزات فرآیند صنعتی شما باید به راحتی شما را به مشعل مناسب برای نیازهای مرکز خود مجهز کند.

 

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل صنعتی در لینک روبرو : مشعل

موارد مهمی در مورد رادیاتور خودرو


انواع رادیاتور ها وجود دارد اما متداول ترین آنها احتمالاً رادیاتور داخل اتومبیل شماست. رادیاتور وسیله نقلیه شما یک قسمت مهم در عملکرد روان و ایمن ماشین شما است. هدف اصلی رادیاتور خنک نگه داشتن موتور ماشین شما در حین کار حتی در دمای شدید زیر کاپوت است.

بدون رادیاتور ، اتومبیل شما به سرعت گرم می شود و به موتور و اجزای آن آسیب دائمی می زند. اگر نگران وضعیت وسیله نقلیه و رادیاتور آن هستید ، در اینجا چند نکته ذکر شده است که باید هنگام کار با وسیله نقلیه به خاطر بسپارید.

در اینجا نحوه کار رادیاتور اتومبیل آورده شده است


سیستم خنک کننده موتور شما در اطراف رادیاتور قرار دارد. موتور یک ماشین در طی فرآیند احتراق گرمای زیادی تولید می کند. این بدان معنی است که باید دائماً سرد شود. در غیر این صورت ، پیستون های داخل موتور می توانند بالا بیایند و به نصف برسند ، یا یک واشر سر می تواند منفجر شود. این موتور سعی می کند از طرق مختلف خود را خنک نگه دارد.

سیستم اگزوز گرما را از طریق لوله های محفظه موتور به داخل جو هدایت می کند در حالی که روغن موتور را روغن کاری می کند تا اصطکاک و گرما را کاهش دهد. وقتی این دو قسمت از سیستم خنک کننده نتوانند موتور را به اندازه کافی خنک کنند ، یک ترموستات در قسمت جلوی موتور باعث آزاد شدن مایع رادیاتور (آب و مایع خنک کننده) می شود که در رادیاتور نگه داشته می شود. این مایع رادیاتور از گرمترین قسمتهای موتور عبور می کند و گرما را جمع می کند ، سپس به رادیاتور برمی گردد. سطح کافی رادیاتور اجازه می دهد تا گرمای مایع خنک کننده جمع شود. با این کار مایع رادیاتور پنلی برای یک سفر دیگر از طریق موتور حفظ می شود.

این در صورتی است که اگر اتومبیل شما بیش از حد گرم شود باید چه کاری انجام دهید
با پیر شدن وسیله نقلیه شما ممکن است مواردی پیش بیاید که باعث شود سیستم خنک کننده شما به درستی کار نکند. همیشه ایده خوبی است که شماره گیری های روی داشبورد خود را بررسی کنید تا ببینید آیا موتور شما بیش از حد گرم شده است.

اگر شک دارید که موتور شما بیش از حد گرم شده است ، پنجره ها را به پایین بچرخانید و سیستم تهویه هوا را خاموش کنید. اگر موتور شما همچنان در حال افزایش دما است ، آن را جمع کنید و هود را بیرون بیاورید تا به خنک شدن کمک کند. هنگامی که رانندگی وسیله نقلیه شما ایمن است ، سعی کنید آن را در اسرع وقت به یک تکنسین مجاز برای تشخیص و تعمیر برسانید.

تعویض رادیاتور ایران رادیاتور یا قسمت دیگری از سیستم خنک کننده خودرو می تواند گران باشد ، اما در طولانی مدت ارزش آن را دارد. به هر حال ، یک موتور جدید بسیار گرانتر از رادیاتور جدید است. برای کسب نکات بیشتر در مورد چگونگی گرم نگه داشتن ماشین خود در تابستان امسال ، این پست وبلاگ را بررسی کنید. اگر می خواهید از متخصصان Action Gator Tire قیمت تعمیر رایگان دریافت کنید ، فقط اینجا کلیک کنید!

 

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور

مشعل گازی کوره چگونه کار میکند؟


مشعل گازی کوره با سوزاندن گاز طبیعی گرما ایجاد می کنند. این گاز معمولاً متان با سایر گازهای پایه کربن ترکیب می شود.

نادان
روند کار با جرقه زن شروع می شود. منبع اشتعال برای کوره های قدیمی یک نور آزمایشی است ، کوره های جدیدتر از یک استارت الکترونیکی استفاده می کنند.

با یک چراغ خلبان ، تنظیم کننده مقدار کمی گاز برای ادامه شعله تأمین می کند تا بتواند هنگام روشن شدن مشعل کوره ، گاز را روشن کند.

در شروع برق از عنصری مشابه رشته رشته لامپ برای اشتعال مشعل گازی کوره استفاده می شود. هنگامی که ترموستات به مشعل بخاری می گوید که مشتعل شود ، جریان الکتریکی بر روی رشته جریان می یابد و دمای ایجاد شده باعث شعله ور شدن گاز می شود.

اتاق احتراق


جرقه زن گازی را که در محفظه احتراق است روشن می کند. این منطقه از کوره ای است که سوخت و هوا در مشعل مخلوط می شوند. تمام احتراق ها به اکسیژن نیاز دارند. کوره شما دارای یک سیستم هواکش است تا بتواند هوا را "استنشاق" کند و یک احتراق تمیز و کارآمد ایجاد کند.

این سیستم دریچه همچنین محلی است که کوره شما محصولات جانبی احتراق را "بازدم" می کند. این یک منطقه کلیدی است که برای مدیریت کیفیت هوای داخلی و اطمینان از احتراق مناسب و کامل درون کوره مشعل گازی شما به تمیزکاری و نگهداری منظم نیاز دارد.

 

مبدل حرارتی مشعل گازی


مبدل حرارتی مشعل گازی کوره بالای محفظه احتراق است. گرمای حاصل از احتراق به مبدل افزایش یافته و هوای سرد داخل را گرم می کند. هنگامی که هوا به میزان مطلوب گرم می شود ، موتور روشن می شود و هوا را از طریق مجاری به داخل خانه شما می ریزد. این هوا سپس به اطراف دمیده می شود و به کوره برمی گردد تا چرخه را دوباره شروع کند تا زمانی که دما با ترموستات شما مطابقت داشته باشد.

چند مشکل معمول وجود دارد که با یک کوره گاز همراه است ، بعضی ساده ، بعضی جدی تر. آنها می توانند به راحتی یک چراغ خلبان باشند که برای دوچرخه سواری کوتاه ، سر و صدا و عدم دمیدن هوای گرم نیاز به نور مجدد دارد. اگر با مشکلی در کوره خود روبرو هستید و می توانیم مشکل را برای شما تشخیص دهیم ، امروز با شماره 02188306500 با ما تماس بگیرید یا درخواست خدمات آنلاین کنید.

 

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل در لینک روبرو : مشعل

بخاری های رادیاتور چگونه کار می کنند؟


رادیاتورها از آب یا بخار گرما می گیرند و از آن گرما برای گرم کردن هوای اطراف استفاده می کنند. با این کار می توان از آنها برای گرم کردن یک اتاق استفاده کرد.
رادیاتورها از فلز ساخته می شوند زیرا رسانای عالی گرما هستند. آب گرم یا بخار از طریق رادیاتور عبور می کند و باله های خارجی به طور طبیعی با گذشت زمان گرم می شوند. با گرم شدن آن باله ها ، هوای اطراف نیز گرم می شود.
رادیاتورها یکی از قدیمی ترین و مثرترین روش های گرمایش خانه هستند. امروزه هنوز در ساختمانهای سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و تنها به چند گزینه موثرتر قابل اعتماد است. رادیاتورها به دلیل سادگی و توانایی گرمایش یک فضا به طور مساوی و راحت هنوز مطلوب هستند. برای اینکه بتوانید از سیستم گرمایشی رادیاتور حداکثر استفاده را ببرید یا تصمیم بگیرید که رادیاتورها گزینه مناسبی برای شما هستند ، مهم است که نحوه کار آنها را بشناسید .

 

انتقال حرارت رادیاتور


اگر تا به حال به رادیاتور پنلی گرما نگاه کرده اید ، متوجه می شوید که اکثر آنها به شدت جمع شده اند. آنها دارای یک چین هستند و از نوعی فلز مانند چدن ساخته شده اند. چین ها یا چین ها برای افزایش سطح آنها طراحی شده اند تا فلز با هوای بیشتری تماس پیدا کند.

 گردش طبیعی هوا


غیر معمول است که رادیاتور گرمایش خانگی هر نوع دمنده داشته باشد زیرا به راحتی مورد نیاز نیست. با گرم شدن هوای رادیاتور ، آن بالا رفته و از مسیر خارج می شود و هوای خنک کننده جدیدی وارد جای خود می شود. یک جریان چرخشی هوا در اطراف رادیاتور تشکیل می شود و باعث می شود تمام هوای اتاق به آرامی گرم شود.

 

رادیاتور بخار چگونه کار می کند؟


رادیاتورهای بخار یکی از قدیمی ترین انواع رادیاتورها هستند و امروزه نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. رادیاتورهای بخار با توجه به وظیفه گرم کردن آب ، به دیگ بخار متصل می شوند. دیگ بخار آب را گرم می کند تا به بخار تبدیل شود. سپس بخار از طریق لوله عمودی به رادیاتور می رود و در آنجا انرژی گرمایی از طریق باله ها منتقل می شود. با از بین رفتن گرما از بخار ، به آرامی شروع به تبدیل شدن به آب می کند. در نهایت بخار آب می شود و برای گرم شدن دوباره به دیگ بخار می ریزد.

چرخه گرمایش و سرمایش بارها و بارها تکرار می شود تا گرما به بقیه خانه منتقل شود.

رادیاتورهای آب گرم چگونه کار می کنند؟


رادیاتورهای آب گرم کاملاً مشابه رادیاتورهای بخار کار می کنند ، مگر اینکه تمام فشار ناشی از بخار باشد و با رویکرد فعال تری برای انتقال گرما به اطراف. هر رادیاتور در یک سیستم آب گرم دارای ورودی و خروجی است. ورودی برای ورود آب گرم و خروجی برای خروج آب است. در حین کار سیستم ، آب در جایی از بخاری آب گرم گرم می شود. خیلی داغ شده اما هرگز به جوش نمی آید.

پس از رسیدن آب به دمای مطلوب ، از بخاری و از طریق تمام رادیاتورهای خانه پمپ می شود. با عبور آب از هر رادیاتور ایران رادیاتور ، مقداری از گرمای خود را از دست می دهد. سرانجام برای گرم کردن موثر رادیاتور خیلی خنک می شود و برای گرم شدن مجدد آن را دوباره به بخاری می رساند.

برای گرم کردن خانه ، هر بار که دما باید افزایش یابد ، این چرخه اتفاق می افتد. بخاری و پمپ معمولاً به ترموستات گره خورده اند تا بدانند چه موقع باید آن را روشن کنند. این اطمینان را می دهد که آنها فقط در مواقعی که نیاز به تأمین گرما برای بقیه خانه است کار می کنند.

 

متعادل سازی سیستم گرمایش رادیاتور


برخلاف سایر سیستم های گرمایشی ، مانند هوای اجباری ، جایی که تعادل دقیقاً در طرح اصلی واحد تعبیه شده است ، رادیاتورها باید متعادل شوند تا سطح خوبی از خروجی گرما از همه واحدها بدست آورند. این تعادل با کنترل سرعت جریان آب گرم در هر رادیاتور حاصل می شود. هرچه آب از رادیاتور کندتر جریان یابد ، گرمای بیشتری نیز ایجاد می شود. اگر سریعتر از سیستم عبور کند ، گرمای کمتری از آب خارج می شود.

رادیاتورها که به درستی کار می کنند باید قبل از انتقال به رادیاتور بعدی در منزل خود ، تقریباً 10 درجه سانتیگراد از یک انتها به سر دیگر بدهند. آزمایش برای این یک فرایند ساده است.

کافیست وقتی آب از آن عبور می کند یک دماسنج روی لوله ورودی رادیاتور بگذارید تا ببیند دما چقدر است و سپس آن را روی لوله خروجی قرار دهید تا ببینید دمای آب آب خروجی چقدر است. اگر دما بیش از 10 درجه سانتیگراد پایین بیاید ، آب مدت زیادی طول می کشد تا از رادیاتور عبور کند و گرمای زیادی را به این مکان می دهد.

راه حل این مسئله این است که شیر را کمی بیشتر باز کنید تا آب سریعتر به رادیاتور سرازیر شود. اگر به اندازه کافی قطره نداشته باشد ، آب خیلی سریع جریان دارد و شیر باید کمی بسته شود.

متعادل سازی سیستم هنگام تلاش برای دستیابی به یک فضای زندگی راحت بسیار حیاتی است. اگر یک رادیاتور آلومینیومی گرمایشی بیش از حد گرما می دهد و دیگران به اندازه کافی گرم نمی کنند ، در نهایت در فضای خانه با فضای گرم و سرد مواجه خواهید شد. وقت بگذارید و همه چیز را متعادل کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از سیستم رادیاتور خود ببرید.

چگونه رادیاتورها را تمیز کنیم


رادیاتورها باید در کل خانه تمیز باشند تا بتوانید بیشترین بهره را از آنها ببرید. از آنجا که گرما از آب یا بخار رادیاتور به هوای خارج منتقل می شود ، بسیار مهم است که انتقال حرارت بدون مانع انجام شود. هرگونه آلودگی یا گرد و غباری که روی باله ها یا صفحه رادیاتور جمع می شود به عنوان یک عایق عمل می کند و از انتقال گرما از داخل رادیاتور به هوای خارج جلوگیری می کند.

به سادگی به صورت هفتگی رادیاتورهای خود را پاک کنید تا گرد و خاک و گرد و غبار روی آنها جمع نشود. هنگام تلاش برای از بین بردن مواد سخت تر ، می توان بیشتر آنها را با آب ساده یا محلول ملایم صابون شستشو داد. رادیاتورهای تمیز بسیار کارآمدتر از کثیف هستند و صرف وقت برای پاک کردن آلودگی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

 

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور پنلی در لینک روبرو : رادیاتور

بخاری های رادیاتور چگونه کار می کنند؟


رادیاتورها از آب یا بخار گرما می گیرند و از آن گرما برای گرم کردن هوای اطراف استفاده می کنند. با این کار می توان از آنها برای گرم کردن یک اتاق استفاده کرد.
رادیاتورها از فلز ساخته می شوند زیرا رسانای عالی گرما هستند. آب گرم یا بخار از طریق رادیاتور عبور می کند و باله های خارجی به طور طبیعی با گذشت زمان گرم می شوند. با گرم شدن آن باله ها ، هوای اطراف نیز گرم می شود.
رادیاتورها یکی از قدیمی ترین و مثرترین روش های گرمایش خانه هستند. امروزه هنوز در ساختمانهای سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و تنها به چند گزینه موثرتر قابل اعتماد است. رادیاتورها به دلیل سادگی و توانایی گرمایش یک فضا به طور مساوی و راحت هنوز مطلوب هستند. برای اینکه بتوانید از سیستم گرمایشی رادیاتور حداکثر استفاده را ببرید یا تصمیم بگیرید که رادیاتورها گزینه مناسبی برای شما هستند ، مهم است که نحوه کار آنها را بشناسید .

 

انتقال حرارت رادیاتور


اگر تا به حال به رادیاتور پنلی گرما نگاه کرده اید ، متوجه می شوید که اکثر آنها به شدت جمع شده اند. آنها دارای یک چین هستند و از نوعی فلز مانند چدن ساخته شده اند. چین ها یا چین ها برای افزایش سطح آنها طراحی شده اند تا فلز با هوای بیشتری تماس پیدا کند.

 گردش طبیعی هوا


غیر معمول است که رادیاتور گرمایش خانگی هر نوع دمنده داشته باشد زیرا به راحتی مورد نیاز نیست. با گرم شدن هوای رادیاتور ، آن بالا رفته و از مسیر خارج می شود و هوای خنک کننده جدیدی وارد جای خود می شود. یک جریان چرخشی هوا در اطراف رادیاتور تشکیل می شود و باعث می شود تمام هوای اتاق به آرامی گرم شود.

 

رادیاتور بخار چگونه کار می کند؟


رادیاتورهای بخار یکی از قدیمی ترین انواع رادیاتورها هستند و امروزه نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. رادیاتورهای بخار با توجه به وظیفه گرم کردن آب ، به دیگ بخار متصل می شوند. دیگ بخار آب را گرم می کند تا به بخار تبدیل شود. سپس بخار از طریق لوله عمودی به رادیاتور می رود و در آنجا انرژی گرمایی از طریق باله ها منتقل می شود. با از بین رفتن گرما از بخار ، به آرامی شروع به تبدیل شدن به آب می کند. در نهایت بخار آب می شود و برای گرم شدن دوباره به دیگ بخار می ریزد.

چرخه گرمایش و سرمایش بارها و بارها تکرار می شود تا گرما به بقیه خانه منتقل شود.

رادیاتورهای آب گرم چگونه کار می کنند؟


رادیاتورهای آب گرم کاملاً مشابه رادیاتورهای بخار کار می کنند ، مگر اینکه تمام فشار ناشی از بخار باشد و با رویکرد فعال تری برای انتقال گرما به اطراف. هر رادیاتور در یک سیستم آب گرم دارای ورودی و خروجی است. ورودی برای ورود آب گرم و خروجی برای خروج آب است. در حین کار سیستم ، آب در جایی از بخاری آب گرم گرم می شود. خیلی داغ شده اما هرگز به جوش نمی آید.

پس از رسیدن آب به دمای مطلوب ، از بخاری و از طریق تمام رادیاتورهای خانه پمپ می شود. با عبور آب از هر رادیاتور ایران رادیاتور ، مقداری از گرمای خود را از دست می دهد. سرانجام برای گرم کردن موثر رادیاتور خیلی خنک می شود و برای گرم شدن مجدد آن را دوباره به بخاری می رساند.

برای گرم کردن خانه ، هر بار که دما باید افزایش یابد ، این چرخه اتفاق می افتد. بخاری و پمپ معمولاً به ترموستات گره خورده اند تا بدانند چه موقع باید آن را روشن کنند. این اطمینان را می دهد که آنها فقط در مواقعی که نیاز به تأمین گرما برای بقیه خانه است کار می کنند.

 

متعادل سازی سیستم گرمایش رادیاتور


برخلاف سایر سیستم های گرمایشی ، مانند هوای اجباری ، جایی که تعادل دقیقاً در طرح اصلی واحد تعبیه شده است ، رادیاتورها باید متعادل شوند تا سطح خوبی از خروجی گرما از همه واحدها بدست آورند. این تعادل با کنترل سرعت جریان آب گرم در هر رادیاتور حاصل می شود. هرچه آب از رادیاتور کندتر جریان یابد ، گرمای بیشتری نیز ایجاد می شود. اگر سریعتر از سیستم عبور کند ، گرمای کمتری از آب خارج می شود.

رادیاتورها که به درستی کار می کنند باید قبل از انتقال به رادیاتور بعدی در منزل خود ، تقریباً 10 درجه سانتیگراد از یک انتها به سر دیگر بدهند. آزمایش برای این یک فرایند ساده است.

کافیست وقتی آب از آن عبور می کند یک دماسنج روی لوله ورودی رادیاتور بگذارید تا ببیند دما چقدر است و سپس آن را روی لوله خروجی قرار دهید تا ببینید دمای آب آب خروجی چقدر است. اگر دما بیش از 10 درجه سانتیگراد پایین بیاید ، آب مدت زیادی طول می کشد تا از رادیاتور عبور کند و گرمای زیادی را به این مکان می دهد.

راه حل این مسئله این است که شیر را کمی بیشتر باز کنید تا آب سریعتر به رادیاتور سرازیر شود. اگر به اندازه کافی قطره نداشته باشد ، آب خیلی سریع جریان دارد و شیر باید کمی بسته شود.

متعادل سازی سیستم هنگام تلاش برای دستیابی به یک فضای زندگی راحت بسیار حیاتی است. اگر یک رادیاتور آلومینیومی گرمایشی بیش از حد گرما می دهد و دیگران به اندازه کافی گرم نمی کنند ، در نهایت در فضای خانه با فضای گرم و سرد مواجه خواهید شد. وقت بگذارید و همه چیز را متعادل کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از سیستم رادیاتور خود ببرید.

چگونه رادیاتورها را تمیز کنیم


رادیاتورها باید در کل خانه تمیز باشند تا بتوانید بیشترین بهره را از آنها ببرید. از آنجا که گرما از آب یا بخار رادیاتور به هوای خارج منتقل می شود ، بسیار مهم است که انتقال حرارت بدون مانع انجام شود. هرگونه آلودگی یا گرد و غباری که روی باله ها یا صفحه رادیاتور جمع می شود به عنوان یک عایق عمل می کند و از انتقال گرما از داخل رادیاتور به هوای خارج جلوگیری می کند.

به سادگی به صورت هفتگی رادیاتورهای خود را پاک کنید تا گرد و خاک و گرد و غبار روی آنها جمع نشود. هنگام تلاش برای از بین بردن مواد سخت تر ، می توان بیشتر آنها را با آب ساده یا محلول ملایم صابون شستشو داد. رادیاتورهای تمیز بسیار کارآمدتر از کثیف هستند و صرف وقت برای پاک کردن آلودگی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

 

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور پنلی در لینک روبرو : رادیاتور