بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

ساخت گریل استخر پلاستیکی


سیستم های سرریز محیط ، قسمت مهم هر استخر شنا است. دو سیستم اصلی برای سرریز محیط وجود دارد. کفگیر و ناودان. اسکیمرها اغلب ساده تر و ارزان تر هستند زیرا به طور سنتی برای حیاط پشت یا استخرهای سبک اوقات فراغت استفاده می شوند.

از گریل استخر پلاستیکی می توان در هر نوع استخر استفاده کرد و می توان آنها را در آرایه ای از شکل ها و اندازه های مختلف ساخت. بسته به کاربری مورد نظر برای استخر ، برخی از ناودان ها نسبت به بقیه مناسب ترند. در زیر جوانب مثبت و منفی چهار سبک معمول ناودان بحث خواهد شد: سطح عرشه ، کاملاً فرورفتگی ، رول کردن و پارپت.

گریل استخر پلاستیکی سطح عرشه

 

سطح عرشه یا سیستم سرریز "rim flow" دارای یک لب ناودان 1 "بالاتر از سطح عرشه استخر است. این طراحی حتی ضعیف ترین شناگر را قادر می سازد تا با تلاش کمی از لبه آب خارج شود. این اغلب مطلوب ترین ناودان برای شناگران تفریحی و آموزشی است. برنامه های طبیعی تولد سنگین ، که در آن کلاس های زیادی تدریس می شود ، اغلب این گزینه طراحی را انتخاب می کنند. گریل استخر پلاستیکی سطح عرشه کم هزینه ترین گزینه ناودان هستند زیرا در مقایسه با برخی دیگر از گزینه ها به بتن و فرم دهی کمتری نیاز دارند.

ناودان سطح عرشه دارای محدودیت عقب نیست ، بنابراین ، آب امکان دارد "از طریق مشبک گریل استخر پلاستیکی عبور کند یا از آن خارج شود و منجر به یک عرشه استخر مرطوب شود. از آنجا که سطح آب استخر معمولاً در سطح یا بالاتر از سطح صفحات مجاور است ، برای جلوگیری از جاری شدن سیل در مخازن موج دار اغلب باید لوله های سرریز مجهز شوند.

 

گریل استخر پلاستیکی کاملاً فرو رفته

 

شناگران و مربیان رقابتی این طرح را ترجیح می دهند. کنسول های عرشه استخر بیش از دهانه ناودان. بالای عرشه تقریباً 12 "بالاتر از آب است. برآمدگی یک سطح مرجع بصری برای دیواره زیر آب برای شناگر رقابتی فراهم می کند.

ناودان فرورفتگی بسیار موثر دامنه موج را گرفته و عرشه های استخر را نسبتاً خشک نگه می دارد. عیب این است که پیش آمدگی زیاد خروج از استخر را بسیار دشوار می کند و در نتیجه ، اکثر افراد استفاده از یکی از نردبان استخر را انتخاب می کنند.

این گزینه غالباً برای اتاقهای طبیعت گردی استفاده می شود که شنای رقابتی فعالیت غالب برنامه ریزی شده است. البته لازم به ذکر است که گریل استخر کاملاً فرورفته معمولاً یکی از گرانترین گزینه های ناودان هستند.

 

گریل استخر پلاستیکی رول

 

مشخصات گریل استخر پلاستیکی رول ویژگی های تنظیمات کاملاً فرو رفته و سطح عرشه را با هم ترکیب می کند. این شامل یک لب ناودان و رنده در سطح آب است. این عرشه ، تقریباً 5 "بالاتر از سطح آب ، در قسمت عقب رنده ناودان یک حاشیه تشکیل می دهد. این محدوده حاوی قسمت اعظم عمل موج است و عرشه استخر را نسبتاً از آب خارج شده از مجرای گریل استخر دور نگه می دارد. پیکربندی کم در لبه آب هنوز به شناگران اجازه می دهد تا به راحتی خارج شوند. برخلاف گریل استخر پلاستیکی کاملاً فرورفته ، گریل استخر پلاستیکی رولینگ مرجع بصری دیواره انتهایی بالای سطح آب را برای شناگران رقابتی فراهم نمی کند.

گاتر را با پاراپت رول کنید

آبچکان رول دار با پاراپت طرح گریل استخر پلاستیکی رول کناره های استخر را با یک پارکت در انتهای استخر ترکیب می کند. پاراپت شباهت زیادی به گزینه ناودان کاملاً فرو رفته با ابعاد 12 "آب به عرشه و صفحه مرجع بصری برای دیواره زیر آب دارد. پاراپت از یک حاشیه 6 اینچی از عرشه استخر تا بالای ناودان که معمولاً بلوک های شروع در آن قرار دارند استفاده می کند. این گزینه غالباً زمانی استفاده می شود که شنا در دام استفاده اصلی است ، اما استخر همچنین برای سایر برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مشاهده لیست قیمت انواع گریل استخر در لینک روبرو : گریل استخر

سختی گیر رزینی



وجود برخی یونها مانند کلسیم و منیزیم و همچنین وجود کاتیونهای دو ظرفیتی یا چند ظرفیتی در آب از دلایل اصلی رسوبگذاری و همچنین تشکیل کف خواهد بود. سختی زیاد آب نیز مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. استفاده از سختی گیر رزینی یک راه حل معمول برای حل این مشکلات است.

مشکلاتی که رسوب و سختی گیر آب ایجاد می کند عبارتند از:

ایجاد کف نتیجه واکنش بین یون های سخت موجود در آب و مواد شوینده است. با این کار لکه هایی روی سطوح مختلف ایجاد می شود.
غیر حلال و رسوبی مواد صابونی حاصل از واکنش با سختی زیاد آب. این کارایی استفاده از مواد شوینده را کاهش می دهد.
در کاربردهای صنعتی ، رسوبی تجهیزاتی مانند برج خنک کننده ، دیگ های بخار ، لوله در تجهیزات مختلف و غیره باعث گرفتگی شیرآلات ، لوله ها و غیره می شود. این امر باعث کاهش چشمگیر کارایی آنها و افزایش مصرف انرژی می شود.
با توضیحات فوق ، ضرورت سختی گیر رزینی در هر دو کاربرد خانگی و صنعتی ضروری به نظر می رسد. یکی از رایج ترین سیستم ها برای انجام این کار استفاده از سختی گیر رزینی است. در این سیستم یونهای محلول در آب کلسیم و منیزیم با کمک روش رزین کاتیونی با روش تبادل یونی از هم جدا می شوند. در حقیقت ، آب سخت حاوی کلسیم و منیزیم با کمک رزین جایگزین سدیم شده و به اصطلاح آب نرم تولید می شود.

 

یکی از راه های کاهش مواد معدنی محلول در آب استفاده از روش تبادل یونی است. این روش برای حذف برخی از مواد معدنی موجود در آب بسیار موثر است. در این روش از رزین های تبادل یونی یا همان نرم کننده رزین (نرم کننده آب) استفاده می شود.

سختی گیر رزینی و نرم کننده آب چیست؟


سختی گیر آب در حقیقت به دلیل وجود کاتیونهای دو ظرفیتی یا بیشتر در آب است. لازم به ذکر است که مهمترین فلزات دو ظرفیتی در آب کلسیم و منیزیم است. آهن ، منگنز و آلومینیوم نیز با غلظت بسیار کم در آبهای سطحی وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که بیشتر آبهای زیرزمینی به دلیل تماس بیشتر با منابع کربنات ، غلظت بیشتری نسبت به آبهای سطحی دارند.

به طور کلی دو نوع سختی آب وجود دارد:

 

1- سختی گیر موقتی آب

2- سختی گیر آب دائمی

 

سختی گیر آب موقتی:

سختی گیر موقتی آب مربوط به وجود کربنات کلسیم و منیزیم و بی کربنات است. از آنجا که در مجاورت گرما جمع شده و از آب رسوب می کند ، به آن سختی موقتی آب گفته می شود. به عنوان مثال رسوبات متصل به داخل کتری در داخل سطح از این نوع سختی هستند.

سختی گیر آب دائمی:

سختی گیر آب دائمی مربوط به سولفاتها ، کلریدها و نیتراتهای کاتیونهای دو ظرفیتی و بالاتر است. با توجه به اینکه این نوع سختی با گرم شدن از آب خارج می شود به آن سختی گیر رزینی دائمی گفته می شود. سرانجام ، سختی کل به مجموع مهارهای موقتی و دائمی آب اشاره دارد. واحد سختی ppm یا CaCO3 mg / L است.

از سیستم های سخت شدن آب اغلب برای کاهش یا حتی از بین بردن سختی گیر رزینی آب استفاده می شود ، اغلب با استفاده از رزین ها اغلب. استفاده از نرم کننده می تواند سختی آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. لازم به یادآوری است که درجه سختی آب عاملی برای تعیین میزان سختی گیر رزینی آب است و معمولاً معادل یک میلی گرم کربنات کلسیم در آب است.

 

مشاهده لیست قیمت انواع سختی گیر رزینی در لینک روبرو : سختی گیر رزینی

نصب کولر آبی


کولر آبی چیست؟

کولر آبی یا Evaporative Cooling از سیستمی مشابه سیستم تبخیر طبیعت استفاده می کند. آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی عرق می کنید و سپس جلوی پنکه بیرون می روید یا با نسیم خنکی روبرو می شوید ، بلافاصله احساس خنک شدن می کنید؟ سیستم کولر آبی با تبخیر مایع و آزاد شدن هوای خنک در نتیجه به همان روش کار می کند.

کولر آبی چگونه کار می کند؟


کولر آبی با استفاده از فن ، لنت ، پمپ و آب کار می کند. واحد داخلی به واحدی در خارج متصل می شود که هوای گرم را جذب می کند. هوا وارد واحد می شود و از طریق یک پد جاذب که پر از آب خنک است عبور می کند. سپس این امر باعث می شود که هوای بیرون به هوای خنکی تبدیل شود که در داخل آن دمیده می شود تا شما را همیشه خنک نگه دارد.

مزایای کولر آبی چیست؟


مزایای مختلفی برای کولر آبی وجود دارد که آن را به گزینه ایده آل برای خانه شما تبدیل می کند. این شامل:

هزینه کم نصب کولر آبی و راه اندازی:

نصب کولر آبی و راه اندازی خنک کننده تبخیری ارزان تر در کل خانه است. مجاری را می توان در سراسر خانه نصب کرد ، به این معنی که در همه جای خانه شما راحت خواهد بود ، در حالی که سیستم های اسپلیت ممکن است کل خانه شما را پوشش ندهد. همچنین عملکرد آنها نسبت به انواع دیگر تهویه مطبوع ارزان تر است.
درها و پنجره ها را باز بگذارید: اگر کودکانی دارید که دائماً درها و پنجره ها را باز می گذارند ، یا ایده این را دارید که هوای تازه در تابستان از خانه شما عبور کند ، کولر آبی یک انتخاب عالی است. حتی با ورود هوای بیرون به خانه نیز به همان اندازه قدرتمند خواهد بود.
سازگار با محیط زیست: کولر آبی هیچگونه انتشار گازهای گلخانه ای آزاد نمی کند ، اثر کربن شما را کاهش می دهد و آن را به گزینه ای سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.


هنگام نصب کولر آبی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟


هنگام نصب کولر آبی ، باید آب و هوایی را که در آن زندگی می کنید در نظر بگیرید. کولر آبی آبسال در تمام مناطق آب و هوایی به جز مناطق گرمسیری که رطوبت می تواند اثر بخشی آن را کاهش دهد ، عالی است. همچنین باید مطمئن شوید که خنک کننده خود را توسط متخصصانی نصب کرده اید که می توانند واحدهای باکیفیت و نصب را ارائه دهند.

 

مشاهده لیست قیمت نصب کولر آبی در لینک روبرو : نصب کولر آبی

کولر آبی آبسال


کولر آبی آبسال مسکونی از روند طبیعی تبخیر برای خنک سازی هوا استفاده می کنند. یک فن هوای گرم راکد را به خود جلب می کند ، جایی که از روی لنت های خنک کننده مرطوب با آب عبور می کند و بلافاصله هوا را خنک می کند.

سپس کولر آبی آبسال این هوای مرطوب و خنک را در فضای شما آزاد می کنند. آنها بلافاصله هوا را تا 33 درجه فارنهایت خنک می کنند.

توجه: استفاده از کولر تبخیری در فضای بسته به منبع هوای تازه مانند در یا پنجره باز نیاز دارد.

مزایای کولر آبی آبسال


چه چیزی کولر آبی آبسال را از سایر گزینه های خنک کننده بهتر می کند؟ چندین مزیت وجود دارد:

خنک کننده مقرون به صرفه

کولر آبی آبسال هوای شما را خنک می کنند. آنها فقط آن را مانند طرفداران به گردش در نمی آورند. در سیستم های تهویه مطبوع سنتی از کمپرسورها و مبردها استفاده می شود که باعث بالا رفتن هزینه های انرژی می شود. کولرهای باتلاقی فقط از آب ، پنکه و پمپ استفاده می کنند تا فضای شما را خنک کنند و برای کار کردن فقط یک پنی هزینه می کنند.

طراحی سنگین و قابل حمل

 

کاربردهای معمول عرشه ، درب عقب ، حیاط خانه و پاسیو های پوشیده است. برای فضاهای بزرگ بیرونی ، کولر Hessiare MC61M را در نظر بگیرید. این توسط مشتریان سیلوان قدرتمند و دارای امتیاز بالایی است.

خرید کولر آبی آبسال در فضای باز

برنامه های نیمه فضای باز

کولر آبی آبسال بدون در نظر گرفتن سطح رطوبت برای استفاده در فضاهای نیمه خارج از منزل ایده آل هستند. طراحی های سنگین و خنک کننده فوری آنها برای استفاده در مکان های نیمه باز مانند گاراژها ، ایوان های سرپوشیده و موارد دیگر ایده آل است.

حتماً درب گاراژ را کمی باز کنید تا هنگام استفاده از کولر در گاراژها ، منبع هوای تازه ایجاد شود. Hessaire MC37M یک گزینه محبوب برای خنک کننده گاراژ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین راه های خنک سازی کارگاه خود ، مقاله ما را ببینید "چگونه کارگاه خود را در گاراژ خنک کنیم".

 

اندازه کولر آبی آبسال


برای اینکه از کولر آبی آبسال خود بهترین نتیجه را بگیرید ، مطمئن شوید که اندازه مناسب فضای شماست. یک کولر آبی آبسال که برای محل زندگی شما خیلی کوچک است ، برای خنک نگه داشتن فضا و اتلاف انرژی باید کار زیادی انجام دهد.

فوت مکعب در دقیقه (CFM) مقدار هوای تازه ای است که در هر دقیقه از محیط شما می چرخد.

 

مشاهده لیست قیمت کولر آبی آبسال در لینک روبرو : کولر آبی آبسال

نصب پمپ داب


2 موردی که باید قبل از نصب پمپ داب آماده کنید


قبل از نصب فضا را آماده کنید


آماده سازی منطقه و تعیین محل نصب مناسب یکی از اولین عواملی است که نمی توان از آن غافل شد زیرا به عملکرد خوب پمپ داب کمک می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد. معمولاً قرار دادن در سطح زمین در زیر لبه های جلو بدون سیلاب پمپ های آب وسایلی هستند که گرم می شوند. بنابراین ، نباید در نزدیکی دیوار نصب شود ، باید حداقل 15 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد تا یک منطقه خنک کننده ایجاد کند و به راحتی سرویس دهی شود. نکته مهم ، نصب پمپ های آب داب در نزدیکی اتاق خواب نیست. زیرا پمپ آب به صورت خودکار کار خواهد کرد. پمپ آب داب در طول روز. هنگامی که در هر نقطه از آب استفاده می شود ، صدا و ارتعاشات ناشی از پمپ آب ممکن است اتاق را تحت تأثیر قرار دهد.

مخزن آب مورد نیاز است


پیش نیاز هر نصب پمپ آب ، مخزن آب برای نصب صحیح پمپ داب است ، همیشه ابتدا لوله تأمین آب را به مخزن آب وصل کنید. و سپس پمپ آب داب را به مخزن آب وصل کنید. پمپ را مستقیم به لوله کشی وصل نکنید. کشیدن آب از لوله های آب عمومی برای استفاده در خانه شخصی علاوه بر نقض مقررات MWA شماره 26 ، باعث می شود همسایگان از میزان آب کمتری رنج ببرند و ممکن است به سیستم لوله داخلی داخل خانه شما نیز آسیب برساند.

برای اندازه مخزن آب در خانه ، باید اندازه ای را انتخاب کنید که برای استفاده افراد در خانه کافی باشد. بر اساس میانگین تقاضای آب 200 لیتر برای هر نفر برای ذخیره آب به مدت 1 روز.

روش محاسبه بدست آوردن تعداد افراد x 200 (لیتر) x تعداد روز برای بدست آوردن مقدار آب مورد استفاده است ، به عنوان مثال در خانه ای با 4 عضو ، برابر است با 4 x 200 = 800 لیتر در هر روز است و باید در موارد اضطراری 2-3 روز باشد. بنابراین آب برای یک خانواده 4 نفره باید 1500 - 2500 لیتر باشد.

 

5 ویژگی مهم در خرید پمپ داب


وات مناسب را برای استفاده انتخاب کنید
پمپ های داب در بسیاری از مارک ها و مدل ها موجود است. هر مدل امتیاز فروش متفاوتی دارد. برخی از مصرف کنندگان به اشتباه فکر می کنند که یک پمپ آب خوب باید قدرت وات بالایی داشته باشد. توان وات بالا خوب است اما ممکن است برای خانه ای با نقطه مصرف آب پایین بهتر از حد لازم باشد.

قبل از تصمیم گیری برای خرید ، باید مشخصات پمپ آب داب را مطالعه کنید تا برای استفاده به عنوان اصلی مورد استفاده قرار گیرد. با در نظر گرفتن میزان استفاده در روز ، چند نقطه آب در خانه وجود دارد؟ هم در محیط داخلی و هم در فضای باز ، فرصت ها و لحظاتی که همزمان با ارتفاع ساختمان می گذرانند و سپس داده ها را برای جمع آوری و انتخاب اندازه پمپ می گیرند که فرمولهای ساده تری برای انتخاب دارد به عنوان تصویر زیر.

عملکرد تنظیم فشار آب به صورت خودکار


پمپ آب دو نوع اصلی وجود دارد: پمپ ، نوع مخزن فشار و پمپ فشار ثابت. هر دو مزایا و معایب مختلفی به شرح زیر دارند:

پمپ های داب سیلندرهای فشار (استوانه ای) از اصل اجازه می دهد تا آب جایگزین هوا شود ، که با استفاده از فشار هوا در پمپ آب را به قسمت های مختلف ساختمان می کشاند. مزیت بادوام ، ارزان ، یافتن قطعات آسان است اما در ایجاد فشار آب ناهموار معایبی وجود دارد. وقتی همزمان روشن شود ، ممکن است قدرت هر نقطه از آب یکسان نباشد. پمپ آب به طور مکرر خاموش می شود ، بنابراین شما همیشه باید هوا را چک کنید و آب را آزاد کنید.

پمپ فشار ثابت یا اینورتر (به شکل مربع). اگر بودجه خرید پمپ آب کافی باشد. پمپ آب با فشار ثابت را پیشنهاد کنید که دارای نمای بیرونی مدرن و زیبایی است که فشار آب مداوم را فراهم می کند. مناسب برای خانه هایی با چندین نقطه استفاده از آب و دستگاه هایی که به فشار آب مداوم نیاز دارند مانند ماشین لباسشویی ، آبگرمکن ایستاده و دوش باران. از مزایای این نوع پمپ می توان به سبک بودن ، سبک بودن و اندازه جمع و جور بودن ، صرفه جویی در مصرف برق اشاره کرد ، اما قیمت بالاتری نیز دارد.

و اگر می توانید بودجه را کمی بیشتر کنید ، پمپ آب داب با فشار ثابت با مشخصات بالا دارای یک عملکرد کنترل پمپ داب هوشمند است که قادر است به طور خودکار سیستم تغییر فشار آب را بررسی کند. هنگامی که فشار آب کاهش می یابد ، فشار آب می تواند به تنهایی تنظیم شود. بعضی از مدل ها می توانند فشار سیستم را در صورت لزوم تنظیم کنند و می توانند چرخه موتور را با توجه به مصرف واقعی آب تنظیم کنند. پرداخت کمی گران تر ، اما مطمئن باشید که هر نقطه استفاده حتی اگر به طور همزمان فعال باشد ، نیروی سازگار را ایجاد می کند.

 

مشاهده لیست قیمت انواع پمپ داب در لینک روبرو : پمپ داب