بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

کنترل ظرفیت فن کویل

  1. تغییر مقدار آب درون فن کویل و .... از راه های کنترل ظرفیت فن کوئل می باشد.
  2. کنترل مقدار گذر آب فن کویل توسط ترموستاتی انجام می شود که در مسیر برگشت آب و یا بر روی دیوار نصب شده است. به دو طریق دستی و خودکار می توان سرعت بادبزن فن کوئل را تنظیم نمود.
  3. کنترل خودکار (روشن/ خاموش): به این معنی می باشد که همزمان با رسیدن به دمای مورد نظر دستگاه خاموش و در غیر از آن روشن باشد.
  4. انتخاب سرعت موتور به صورت دستی انجام می شود.
  5. تنظیم سرعت موتور فن را می توان با استفاده از یک موتور دور متغییر انجام داد.
  6. بهتر است از ترموستات اتاقی در زمانی که با استفاده از کنترل سرعت بادبزن ظرفیت فن کویل کنترل می شود، استفاده شود.
  7. جامع ترین سایت اطلاعات تاسیساتی شامل نحوه ی کنترل ظرفیت فن کویل و ... در لینک زیرhttp://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil 

آشنایی با نحوه ی سیم کشی در فن کویل ها

طریقه ی سیم کشی فن کویل 
  1. بادبزن فن کویل دارای موتور کوچک خازن دار یا قطب کوچک سایه ای می باشد که توان حفاظت در مقابل اضافه شدن بار را دارد.توان مصرفی فن کویل ها در ظرفیت های بالا و در سرعت زیاد فن از 30 بیشتر نمی شود.
  2. در زمان راه اندازی فن کوئل و یا استارت و شروع به کار کردن آمپر مصرفی کمتر از 5/2 می باشد.
  3. در زمان سیم کشی فن کویل ها به قوانین ملی و محلی در خصوص فن کویل ها می بایست توجه شود.
  4. قابل ذکر است که سیم کشی روشنایی از فن کویل جدا می باشد.
  5. اطلاعات بیشتر دربره ی سیم کشی فن کویل ها، نصب و راه اندازی آن را در لینک زیر بیابید.http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil 

فن کویل مناسب با دمای محیط انتخاب کنید.

انتخاب فن کویل مناسب با دما ی محیط
  1. برابری درجه حرارت هوای تازه وارد شده به اتاق سبب آسایش کاربران در زمان عدم کارکرد فن کوئل می شود. با در نظر گرفتن دمای ورودی و خروجی مورد نیاز از کویل، کویل مناسب بر روی دستگاه فن کویل تعبیه می شود.
  2. در انتخاب فن کویل می بایست به ظرفیت هوادهی آن توجه نمود تا با ابعاد اتاق مورد استفاده متناسب باشد.
  3. اشغال نکردن فضای اتاق از مزایای فن کوئل سقفی می باشد که طرفداران بسیاری دارد هم چنین قیمت مناسب و ارزان بودن آن سبب شده تا استفاده از آن فراگیرتر باشد.
  4. فن کویل های زمینی در مناطق گرم تر و واحد هایی که بار گرمایی ساختمان بالا است استفاده می شود تا در تهویه کار آرایی بهتری داشته باشد.
  5. نصب فن کویل های زمینی در قسمت هایی از اتاق انجام می شود که امکان ورود هوای گرم یا سرد خارج مانند پنجره ها وجود دارد. این بدان دلیل است تا هوای ورودی پیش از ورود کامل به اتاق به درجه دلخواه برسد.
  6. جهت آشنایی با طریقه ی انتخاب فن کویل متناسب با دمای محیط و نازل ترین قیمت های فن کویل به لینک زیر مراجعه نمایید.http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil 

نحوه ی کاربری فن کویل ها برای یک یا چند اتاق

کاربرد فن کویل
  1. استفاده از فن کویل های سقفی دارای مزایایی از جمله امکان اتصال چند کانال و تغذیه چند اتاق از یک فن کویل سقفی. استفاده از فن کویل سقفی برای چند اتاق زمانی توصیه می شود که لزومی بر کنترل هوای هر اتاق نباشد.
  2. استفاده از موتور بزرگتر برای باد بزن زمانی توصیه می شود که چند کانال به فن کوئل سقفی متصل  با افت فشار مواجه خواهیم شد.
  3. دریچه هوارسان را می توان به طور مستقیم به اتاق و یا به فن کویل متصل نمود البته اگر از هوارسان برای تامین هوای تازه استفاده شود.
  4.  فن کویل ها با سه سرعت متفوت می توانند کار کنند.ظرفیت سرمایش و یا گرمایش فن کویل ها در هنگام کار کرد آن ها در دور متوسط محاسبه می شود این کار ضریب اطمینان فن کویل را افزایش می دهد.
  5. اگر هوارسان هوای تازه اتاق را تامین نماید، تنها گرمایش و یا سرمایش محیط بر عهده ی فن کویل می باشد.
  6. برای آشنایی با کاربرد فن کویل ها و تصاویر آن ها به لینک زیر مراجعه نمایید.http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil 

ساختار فن کویل ها را بهتر بشناسید.

فن کویل ها را بهتر بشناسید 

  1. فن کویلفیلتر هوا، کویل، باد بزن و فیلتر هوای قابل شستوشو و تعویض سینی تخلیه آب تقطیر و .... از اجزای تشکیل دهنده ی فن کویل می باشند.
  2. فیلتر تعبیه شده پیش از باد بزن که در صورت نیاز می توان آن را شست و یا در صورت خرابی تعویض نمود 35 درصد بازده دارد.
  3. الیاف و خاک موجود در هوا در صورت استفاده کاربر از این فیلتر قادر به مسدود کردن مسیر عبور هوا نخواهند بود.
  4. استفاده از این فیلتر در فن کوئل سبب می شود تا از موتور بادبزن محافظت شود و میزان آلاینده های محیط کاهش یابد.
  5. تشت تخلیه قطرات تبخیری عایق بندی شده است استفاده از عایق دمپر دار در نصب و راه اندازی فن کویل الزامی نیست.
  6. جهت شناخت بهتر فن کویل ها و مشاهده ی پایین ترین قیمت آن ها به لینک زیر مراجعه نمایید.http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil