بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

سرویس و نگهداری کویلها در فن کوئل ها به چه صورت است؟

  1. کویلهای سرمایی و گرمایی از لوله ساده یا پره دار ساخته می شوند و در دو مورد کوئلها محتاج نگهداری بوده و باید تمیز باشد در صورتی که برای سرمایش مستقیم درون کویل های مبرد جریان داشته باشد.
  2.  باید تمام اتصالات و لوله ها و خم ها از نظر نداشتن نشت در هر فصل مورد بازرسی قرار گیرد .کوئل هایی که در آنها آب جریان دارد لازم است به طور منظم هر چند وقت مورد بازبینی قرار گیرد که نشتی نداشته باشد.
  3. باید از یخ زدن آب درون کویل در فصل سرد جلوگیری کرد عمل حفاظتی مثبتی که در مورد کوئلهای آب در معرض جریان هوا می توان انجام داد تخلیه کامل آب از داخل کویلها یا استفاده از محلول ضد یخ است وابستگی به پیش گرمایش برای افزایش دمای جریان هوا به بالاتر از نقطه انجماد اطمینان بخش نیست عوامل زیادی موجب دشواری تخلیه آب درون کوئل ها می شود کویلها با قطرهای قطور بازدهی بالایی ندارند و لوله ها باقطرهای کوچک نیز در صورتی که تراز باشند تخلیه کامل نمی شوند.
  4.  کوئلها را نمی توان طوری طراحی کرد که تمامی لوله هایشان به سمت نقطه معین شیب داشته باشند .
  5. برای اطلاع بیشتر از مشخصات فنی فن کوئل به لینک زیر مراجعه کنید.
    http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil

کویلهای گرمایش در هواساز و فن کوئل چطور است؟

  1. کویلهای واحد گرمایش تجهیزات فن کویل در عمق و تعداد پره های مختلف و در دو نوع متفاوت تهیه می شوند ، یکی نوع بخاری آن که یخ نمی زند و دیگری نوعی که لوله های کویل به شکل U خم شده اند.
  2. کویلهایی که لوله هایشان به شکل U خم شده را می توان با آب داغ ، بخار و برای ترکیبهای مختلف سطح لوله ، فضای پره ها بکار برد تا از این طریق بتوان در ازاء ، مقادیر یکسان درجه حرارت هوای ورودی ، سرعت سطحی و فشار بخار یا آب داغ ، ازدیاد درجه حرارتهای متفاوتی را بدست آورد.
  3. معمولا می توان کویلهای گرمایش را قبل یا بعد از نصب کویلهای سرمایش تعبیه نمود.در طول فصول معتدله بایستی مناطقی که بوسیله واحدهای چند ناحیه ای تهویه می شوند، قادر باشند که با انجام گرمایش و سرمایش ، شرایط مورد نیاز هر منطقه را بوجود آورند.
  4.  چون در واحدهای چند ناحیه ای ، کانال هوای برگشتی مناطق مشترک نمی باشد ناهمگونی درجه حرارت هوا یکی از مهمترین ملاحظات اینگونه واحدها است .امکان دارد ناهمگونی موجود در هنگام عبور هوا از درون کویل گرمایش باعث گردد ، حرارت جذب بخشی از مناطق که نیاز به گرم شدن دارند، نشود.
  5. برای اطلاع بیشتر از فن کوئل ها ب لینک زیر مراجعه نمایید.
    http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil

معایب فن کویل ها چیست؟

  1. تعمیرات سیستمهای تمام اب بیشتر از سیستمهای تمام هواست و غالبآ این تعمیرات در فضاهایی صورت می گیرد که افراد حضور دارند. 
  2. در واحهایی که نقطه شبنم انها کم است ضروری است سیستم جمع آوری تقطیرات پیش بینی وبه طور ادواری تمیز گردد.
  3. در برخی موارد جمع اوری و تخلیه تقطیرات مشکل وهزینه بر خواهد بود. همچنین تمیز کردن کویل واحدهای فن کویل نیز مشکل است. چون فیلتر هوای فن کوئل ها معمولآ کوچک و دارای بازده کم می باشد برای اینکه مقدار جریان هوا کاهش نیابد باید بصورت متناوب آن را تعویض یا تمیز کرد.
  4. گاهی اوقات که تمام رطوبت گیری توسط سیستم مرکزی تامین هوای تازه انجام می شود می توان از سیستم تخلیه تقطیرات صرف نظر کرد.
  5. غالبآ هوای تازه از طریق پنجره یا نصب دریچه بر روی دیوارهای خارجی ساختمان تامین می گردد. مقدار هوای تازه ای که به این روش تامین می شود متاثر از اثر دود کشی جهت و سرعت باد خواهد بود.
  6. برای اطلاع بیشتر از مشخصات فنی فن کوئل به لینک زیر مراجعه کنید.
    http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil

مزایای فن کویل ها را بشناسیم:

  • مزیتهای اصلی فن کوئل ها عبارت اند از :
  1.  سیستم تغذیه سیال سرد کننده (لوله کشی در قیاص با کانال کشی) فضای کمتری اشغال خواهد کرد.
  2. نیازی به اتاق بادزن مرکزی اصلآ وجود ندارد و یا ابعاد ان کوچکتراست.
  3.  فضای مورد نیاز برای عبور کانالهای هوا کوچکتر خواهد بود.
  4. در این سیستم فن کوئل می توان فضاهایی که نیاز به تهویه مطبوع ندارند را خاموش کرد. برای اینکه پاسخ سیستم فن کویل به تغییر مقدار بارهای سرمایش و گرمایش سریع باشد می توان ظرفیت فن کوئل را بیشتر در نظر گرفت.
  5. در این سیستم چون امکان استفاده از اب گرم کننده با درجه حرارت پایینتر نیزبرای تامین گرمایش وجود دارد استفاده از فن کویل به ویژه درسیستمهای بازیافت حرارت یا سیستمهای حرارت خورشیدی مناسب است.
  6. برای اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
    http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil

فن‌کویل‌ها عموما به چه صورت‌هایی ساخته می‌شوند؟

-فن کویل‌های زمینی

 

ظرفیت این فن کویل ها ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه بوده و هوا را بصورت بالا زن یا روبرو زن منتشر میسازند.فن کویل های زمینی با بهترین کیفیت و قیمت پایین نسبت به سایر تجهیزات موجود می باشند.در جاهایی که فاصله کف اتاق تا زیر پنجره کم باشد می توان از نوع کوتاه آن استفاده کرد بدین ترتیب هوادهی یا به طرف بالا و یا به سمت جلو خواهد بود صدای این فن کویل ها از این جهت که در اتاق قرار دارند ( آپارتمانها )ناراحت کننده است. ولی این امر برای ادارات راهروی خوابگاه ها و اماکنی که رفت و آمد در آنجا زیاد است مشکل تلقی نمی شود.فن کویل ها با بهترین قیمت ها در بامین تهویه در اختیار شما قرار می گیرد.

2-فن کویل‌های سقفی

 

ظرفیت این فن کویل ها هم معمولا بین ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه می باشد. فن کویل های سقفی با بهترین کیفیت و قیمت پایین نسبت به سایر تجهیزات موجود می باشند .این فن‌کویل‌ها به دوصورت کابینت دار و بدون کابینت می باشند.در بالای سقف کاذب نصب می شوند به همین جهت صدای آنها نسبت به دو مورد قبلی کمتر است. مشکل این نوع فن کویل ها ، عدم دسترسی آسان برای تعمیر یا تعویض فیلتر است. فن کویل ها با بهترین قیمت ها در بامین تهویه در اختیار شما قرار می گیرد.

 

3-فن‌کویل‌های کانالی

 

در ظرفیت‌های ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه ساخته می‌شوند و به سه طرح زیر می باشد:

1-کانالی سقفی توکار

2-کانالی سقفی روکار

3-کانالی دیواری روکار ایستاده

 برای اطلاع بیشتر از مشخصات فنی فن کوئل به لینک زیر مراجعه کنید.


http://www.bamintahvie.com/Category/Air-Condition/Fancoil