بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

رادیاتور پنلی یا سرامیکی: کدام یک بهتر است؟


شما در مورد مادون قرمز تصمیم گرفته اید ، اما مطمئن نیستید کدام نوع بخاری مادون قرمز Radiant برای شما مناسب است؟ در ادامه ما رادیاتور Panel مادون قرمز یا رادیاتور سرامیکی را مقایسه کرده ایم و بنابراین یک نمای کلی به شما ارائه می دهیم.

چرا رادیاتور پنلی؟


یک کابین مادون قرمز به عنوان یک جایگزین برای یک سونا مشترک مزایای سلامتی مانند اثر مفید بر بدن و ذهن را به همراه دارد و همچنین اهداف درمانی دارد. در مقاله خود نشان می دهیم که این موارد به طور جزئی چیست: جایگزین سونا و حمام بخار: کابین مادون قرمز و مزایای درمانی آن.

مزایای دیگر کابین مادون قرمز عبارتند از:

افزایش رفاه عمومی
آرامش شدید
بازآفرینی بعد از ورزش
کابین مادون قرمز: احتمال اشعه مادون قرمز چیست؟
یک کابین مادون قرمز معمولاً برای ایجاد یک مزیت سلامتی برای کاربر ، مقدار مشخصی از اشعه گرما را منتشر می کند.

بخاری های تابشی مادون قرمز انواع مختلفی دارند که به صورت جداگانه کار می کنند یا با تابش های مختلف ترکیب می شوند. اینها بر اساس تابش نوری و طول موج های خاص ساخته می شوند.

در اصل ، سه نوع تابش وجود دارد:

تابش موج کوتاه IR-A
تابش IR-B موج متوسط
تابش موج بلند IR-C


موج متوسط ​​IR-B و موج بلند (من فقط موارد خسته کننده ای را خوانده ام) فقط به قرنیه می رسند ، در حالی که تابش موج کوتاه IR-A حتی به زیر پوست بدن انسان برخورد می کند. با این حال ، دمای بالاتر یک کابین مادون قرمز همچنین می تواند به مناطق عمیق بدن به صورت هدفمند برسد ، زیرا بدن انسان گرما را هدایت می کند. هر بخاری مادون قرمز Radiant اثر متفاوتی دارد زیرا قدرت تابشی به نقاط مختلف بدن انسان می رسد و مولکولهای مختلف نیز لرزیده و باعث تولید گرما می شوند.

اگر به دنبال تابش ضعیف تر در محدوده C هستید ، ما یک رادیاتور Panel یا یک ساطع کننده منیزیم را توصیه می کنیم زیرا معمولاً توسط کودکان و افراد مسن تحمل می شود. اگر درجه حرارت بالاتر را ترجیح می دهید ، باید از رادیاتور سرامیکی یا رادیاتور با طیف کامل استفاده کنید.

در ادامه انواع مختلف بخاری مادون قرمز Radiant را به تفصیل به شما معرفی خواهیم کرد:

 

کابین مادون قرمز weka Rauna با رادیاتور Panel

رادیاتور پنلی: رادیاتور پنلی چیست؟


در یک کابین مادون قرمز با رادیاتور پنلی به راحتی می توانید مدت طولانی تری بمانید ، زیرا این بخاری های مادون قرمز Radiant منحصراً با تابش IR-C کار می کنند. گرمای اتاق به طور مساوی و یکپارچه در فضای اتاق پخش می شود. علاوه بر این ، عدم نفوذ به لایه های عمقی پوست به این معنی است که به طور کلی خیلی گرم یا خیلی شدید نیست.

 

weka Infrared Cabin Graphite 543 - مجموعه ای اختصاصی اقتصادی با رادیاتور سرامیکی

رادیاتور سرامیکی: رادیاتور سرامیکی چیست؟


رادیاتور سرامیکی رادیاتورهای نقطه ای و میله ای هستند و از مخلوطی از تشعشعات IR-B و IR-C تشکیل شده اند. این بخاری های مادون قرمز Radiant به ویژه کارآمد و بی خطر هستند زیرا نه تنها هوای اتاق بلکه بالاتر از همه افراد یا اشیا را به روشی بهینه گرم می کنند.
رادیاتور با طیف کامل یا رادیاتور با حرارت عمیق: چگونه کار می کند؟
این نوع بخاری های مادون قرمز Radiant از مخلوطی از هر سه تابش تشکیل شده و گرما و تابش به طور مساوی توزیع می شود. بسیار قدرتمند و قابل استفاده جهانی است. گرما باعث می شود این رادیاتور برای کودکان خردسال و افراد مسن شکایت جدی نداشته باشد. رادیاتورهای عمیق به زمان پیش گرم شدن احتیاج ندارند. بلافاصله پس از روشن شدن ، گرما دائماً ساطع می شود.

سونا جامد Espoo Corner Infra + با ساطع کننده طیف کامل

رادیاتور منیزیم: چیست؟


در رادیاتور منیزیم نیز گرما از مخلوط هر سه تابش توزیع می شود ، اما تابش IR-C بالاترین نسبت تقریبی را دارد. 95 درصد مدت زمان کوتاه پیش گرم شدن یک ربع ساعت از مزایای رادیاتور منیزیم است.


کدام یک بهتر است: رادیاتور پنلی یا رادیاتور سرامیکی؟


رادیاتور پنلی و رادیاتور سرامیکی از نظر عملکرد بسیار متفاوت هستند. بنابراین ما جزئیات بیشتری از این بخاری های تابشی مادون قرمز را بررسی خواهیم کرد. اینکه آیا رادیاتور Panel Ceramic رادیاتور متناسب با شما است یا خیر و یا نیازهای شما را با مقایسه مزایا و معایب هر دو رادیاتور مادون قرمز به راحتی می توان بخاری های تابشی را تعیین کرد.

رادیاتور پنلی:


مزایای:
گرمایی مطبوع و ملایم ناشی از اشعه C
فقط به لایه فوقانی پوست نفوذ می کند
حداقل فاصله تا رادیاتور پنل لازم نیست ، بدون سوختگی امکان پذیر است
همچنین برای کودکان مناسب است
توزیع سریع گرما در بدن
میدان تابش بزرگ و بزرگ
تابش از هر طرف
زمان گرم شدن سریع
دمای ثابت اتاق در کل جلسه
معایب:
فقط محدوده C مادون قرمز است و بنابراین درجه حرارت بالا امکان پذیر نیست

 

کابین مادون قرمز weka Osby با رادیاتور Panel

رادیاتور سرامیکی:


مزایای:
ایده آل برای اهداف درمانی به دلیل اشعه A و B
زمان گرمایش فقط حدود 10 تا 15 دقیقه است
دمای مورد نظر را از 50 - 60 درجه سانتیگراد قرار دهید
معایب:
تکیه دادن به دیوارها ممکن است پس از استفاده طولانی مدت به طور ناخوشایند گرم باشد
برای کودکان مناسب نیست

 

کابین مادون قرمز weka MILA با رادیاتور سرامیکی

رادیاتور پنلی یا رادیاتور سرامیکی: نتیجه گیری؟


در نهایت ، شما فقط می توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام بخاری های مادون قرمز Radiant بهترین نیاز شما را دارند. بنابراین شما باید سونا مادون قرمز خود را با توجه به نیازهای شخصی و شخصی خود انتخاب کنید.

بنابراین این بستگی دارد که آیا شما گرمای بسیار گرم را ترجیح می دهید یا گرمای ملایم را ترجیح می دهید و چه کسی با شما حرکت می کند (به عنوان مثال کودکان یا افراد مسن و غیره) برای پیدا کردن کابین مادون قرمز مطلوب ، مهم نیست که با رادیاتور پنلی یا رادیاتور سرامیکی باشد.


امیدواریم کمی به شما الهام بخشیده باشیم و به شما خوب مشاوره داده باشیم. آیا به دنبال الهام بیشتر در مورد سونا و / یا کابین مادون قرمز هستید؟ لطفاً به کانال Pinterest ما نگاهی بیندازید. در آنجا ما تعداد زیادی تابلوی زیبا را برای موضوع ترتیب داده ایم.

 

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور

انواع مشعل را بشناسید.

در ادامه این مطلب، انواع مشعل ‌ها را فهرست کرده و در مورد هرکدام از آن‌ها به‌اختصار توضیحاتی را ارائه می‌دهیم:

مشعل گاز‌سوز


 این مشعل گازی برای احتراق گاز طبیعی طراحی‌شده است. شیر برقی، سوخت لازم این مشعل‌ها را کنترل می‌کند و یک دمنده، هوای لازم برای احتراق را تأمین می‌نماید.

مشعل گازوئیل‌سوز


 در مشعل‌های گازوئیلی کوچک، الکتروموتور علاوه بر به حرکت درآوردن فن هوا‌دهی، وظیفه‌ی چرخش محور پمپ گازوئیل مشعل را نیز بر عهده دارد.

اما در مشعل‌های بزرگ گازوئیل سوز، الکتروموتور مجزایی برای کوپل شدن با پمپ گازوئیل مشعل تعبیه می‌گردد.

مشعل مازوت‌سوز


در این مشعل‌ها، فرایند پودر کردن سوخت توسط نازل و با الگوی خاصی انجام می‌شود. جریان سوخت پودر شده باید در محدوده زاویه خاصی از نازل خارج گردد و توزیع قطرات سوخت در آن یکنواخت باشد.

مشعل دوگانه‌سوز


 درصورتی‌که مشعلی با بیش از یک نوع سوخت کار کند، به آن دوگانه‌سوز می‌گویند. عموماً مشعل‌های دوگانه‌سوز با گاز و گازوئیل کار می‌کنند.

مشعل جت فشاری


مشعل جت فشاری بسیار قابل اطمینان بوده، تعمیر و نگهداری آن آسان، و نازل‌هایش ارزان می‌باشد. در این مشعل، سوخت باید فشرده شود و از یک نازل عبور کند تا به پودر تبدیل شود. سپس با هوا مخلوط گردیده و موجب احتراق شود.

مشعل هوا/بخار اتمی شده


در این نوع مشعل، در مقایسه با مشعل‌ های جت فشاری، سوخت با فشار کم‌تری به درون نازل می‌رود. هوای فشرده یا بخار هم به درون نازل وارد می‌شود. سپس سوخت و هوا درون نازل به‌خوبی با هم مخلوط شده و یک سوخت اتمیزه شده ایجاد می‌گردد. این مشعل به صورت ساده و پایا کار می‌کند.

مشعل‌های روتاری کاپ


این مشعل‌ ها عملکرد پایداری دارند و تغییر در ویسکوزیته سیال، تأثیر چندانی بر آن‌ها ندارد. اما گران ‌قیمت مشعل گازی هستند و عملکرد پیچیده‌ای دارند.

مشعل‌های فشار پایین اتمی شده این مشعل، هزینه نسبتاً کمی دارد و بسیار پایدار است. همچنین می‌تواند حجم زیادی از سوخت را مشتعل کند. اما اتمیزه کردن سوخت را به‌خوبی انجام نمی‌دهد و بیشتر مناسب کوره‌های خیلی بزرگ و خیلی داغ است.

نازل سوخت مشعل


نازل موظف است سوخت را در مشعل گازی بپاشد. نازل‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع و ظرفیت مشعل، مورد استفاده قرار می‌گیرند. نازل‌ها را بر اساس شکل، زاویه پاشش، و الگوی آن، دسته‌بندی می‌کنند. نازل مناسب را باید بسته به طرح کوره حرارتی و طراحی مشعل، انتخاب نمود.


مشاهده لیست قیمت انواع مشعل گازی در لینک روبرو : مشعل

مشعل گازی صنعتی


مشعل گازی وسیله ای است که با سوزاندن گاز از طریق یک روش واکنش شیمیایی انرژی گرما را تبدیل می کند - یعنی هوا و سوخت از طریق یک دستگاه پیش مخلوط با نسبت مناسب مخلوط می شوند تا کاملاً بسوزند! پروژه های گرمایش صنعتی تقاضای مشعل های گازی را ایجاد کرده اند.

مشعل های صنعتی در زمینه های مختلف صنعتی مانند منسوجات ، دیگ آبگرم ، سیمان ، کارخانه های اختلاط آسفالت ، مهندسی مکانیک و ساخت و سازهای سنگین مورد نیاز است.

تولید کنندگان مشعل های گاز طبیعی مشعل هایی با کیفیت بالا برای شما ایجاد می کنند. ما مدل های مختلف و مشعل های مختلف سوختی داریم ، مانند مشعل LPG ، مشعل گاز ، مشعل روغن و ...!


ما بعنوان تولیدکنندگان گاز سوز در چین می دانیم که این اجزا parts جز integ لاینفک فرآیندهای احتراق صنعتی هستند. مشعل صنعتی ما از اجزای اصلی وارداتی استفاده می کنند ... ما می توانیم از منابع ، فناوری ها و نیروی کار دلخواه استفاده کنیم تا محصولات با کیفیت بالا را به مشتریان ارائه دهیم.
ما یک تیم 20 ساله باتجربه ، سازنده های مبتکر و کارآمد مشعل گاز هستیم.

درست از ایده پردازی فرآیند ساخت و ایجاد طرح ها تا ارائه محصول نهایی ، ما پشتیبانی حرفه ای را در کل پروژه گسترش خواهیم داد. مشعل های گاز و سوخت نقش مهمی در فرآیند احتراق صنعتی دارند.

ما یک تیم 20 ساله باتجربه ، سازنده های مبتکر و کارآمد مشعل گاز هستیم. درست از ایده پردازی فرآیند ساخت و ایجاد طرح ها تا ارائه محصول نهایی ، ما پشتیبانی حرفه ای را در کل پروژه گسترش خواهیم داد.

مشعل های گاز و سوخت نقش مهمی در فرآیند احتراق صنعتی دارند.
آنها فراتر از ابزار هستند و برای انجام بسیاری از عملیات صنعتی بسیار مهم هستند. کاملاً طبیعی ، شما به مشعلهای با کیفیت بالا و متعلق به بالاترین استانداردهای کیفیت نیاز خواهید داشت. در اینجا برخی مشخصات وجود دارد که شما را وادار به انتخاب مشعل های گازی صنعتی می کند

     بلوک دوتایی و تک انعطاف پذیری بی نظیر
     احتراق مectiveثر و کامل CNG ، LPG و PNG
     مناسب برای احتراق مداوم و عملیات پشت به پشت
     ظرفیت خروجی بالا با کاهش صفر
     کاملاً خودکار با عملکرد چند مرحله ای
     به راحتی قابل نصب و استفاده آسان است
     ابعاد جمع و جور و استراتژیک

صرف نظر از نیاز احتراق ، می توانید مشعل های سوخت ما را انتخاب کنید. ما آنها را به گونه ای تولید می کنیم که متناسب با نیازهای مختلف صنعتی باشد.
شرح مشعل های گازی دو مرحله ای ، تعدیل کننده:
1. مشعل با گاز.
2. دو مرحله ای کشویی / تعدیل کار.
3. مخلوط کردن گاز و هوا در لوله انفجار.
4- امکان بدست آوردن مقادیر احتراق بهینه از طریق تنظیم هوای احتراق و لوله انفجاری.
5. اتصال لولا ، می تواند به طور طبیعی باز شود.
6. تعمیر و نگهداری با این واقعیت تسهیل می شود که می توان واحد اتمی را بدون نیاز به حذف مشعل از دیگ بخار حذف کرد.
7. تنظیم دو جریان حداقل و حداکثر جریان هوا برای مرحله اول و دوم با استفاده از سرو موتور موتور با بستن مکث درب برای جلوگیری از پراکندگی گرما در دود.
8. کشویی / تعدیل موتور سروو که با بادامک ثابت شده است می تواند مصرف سوخت و هوا را تنظیم کند.
9. یک فلنج و یک مهر و موم عایق برای بستن دیگ آبگرم. 10. ورودی هوای احتراق با دستگاه تنظیم جریان هوا .11. فلنج اتصال شوفاژ کشویی برای انطباق با برآمدگی سر از انواع دیگ های بخار.
12. موتور الکتریکی سه فاز برای کارکردن فن.
13. بررسی حضور شعله توسط الکترود یونیزاسیون.
14. درجه حفاظت از گیاهان الکتریکی IP40.

 

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل گازی در لینک روبرو : مشعل

مشعل ایران رادیاتور


مشعل گازی یک وسیله کاملا کاربردی در سیستم‌ های گرمایشی است که با استفاده از یک نوع سوخت خاص همچون گاز، گازوئیل، مازوت و یا ترکیبی از آنها منجر به تشکیل شعله و آغاز عملکرد وسیله گرمایشی می گردد. شرکت ایران رادیاتور یکی از معتبرترین شرکت های داخلی در زمینه تولید سیستم های گرمایشی و قطعات مربوط به آن هاست که اقدام به تولید انواع مشعل نموده است.

اگر قصد خرید مشعل برای موتورخانه و دیگر سیستم های گرمایشی در ساختمان مسکونی یا غیر مسکونی خود را دارید با مطالعه این مقاله دید بهتری در خرید مشعل خواهید یافت.

این مقاله در راستای معرفی انواع مشعل ایران رادیاتور تنظیم شده است تا شما با کسب اطلاعات کامل در رابطه با انواع مشعل ایران رادیاتور بتوانید در زمان نیاز به خرید مشعل ایران رادیاتور با اطلاعات بیشتری در این خصوص نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

 

مکانیزم عملکرد مشعل ایران رادیاتور


انواع مشعل ها اعم از مشعل های گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و سه گانه سوز یک هدف خاص را دنبال می کنند و آن تشکیل شعله است.

مکانیزم عملکردی این مشعل ها در نوع سوخت مصرفی و برخی دیگر از قطعات سیستم گرمایشی با یکدیگر متفاوت است.

مشعل ها بدین صورت عمل می کنند که سوخت را از طریق نازل های موجود در سیستم حرارتی به سمت محفظه احتراق کشانده و سپس با ایجاد جرقه در محفظه های احتراق، منجر به تشکیل شعله می گردند؛ سپس شعله مورد نظر به سمت کوره رفته و منجر به افزایش حرارت آب مصرفی و آب مورد نیاز در سیستم های گرمایشی همچون رادیاتورها می شود.

بویلر و یا همان دیگ آبگرم و یا بخار آب، مکانیزم عملکردی خود را پس از آغاز مکانیزم عملکرد مشعل و تشکیل شعله شروع می کنند.

مکانیزم این قطعات هر چند با یکدیگر متفاوت است با این حال کاملا به یکدیگر مرتبط بوده و یک رابطه سیستماتیک در دستگاه مورد نظر را ایجاد می کنند.

انواع مشعل


مشعل ها با توجه به نوع سوخت مصرفی به ۵ دسته متفاوت تقسیم می شوند:

- مشعل گازسوز

- مشعل گازوئیل سوز

- مشعل دوگانه سوز

- مشعل مازوت سوز

- مشعل سه گانه سوز

شرکت ایران رادیاتور انواع مشعل گازسوز، گازوئیلی و دوگانه ‌سوز را روانه بازار نموده است چرا که تامین سوخت مصرفی همچون گاز و گازوئیل بسیار راحت تر از دیگر سوخت های موجود است.

در ادامه به تشریح انواع مشعل ایران رادیاتور می پردازیم.

 

کاربرد مشعل ایران رادیاتور


تفاوتی ندارد مشعل شما از چه نوعی است؛ ایران رادیاتور و دیگر انواع مشعل ها و یا حتی نوع سوخت مصرفی نیز تاثیری در کاربرد مشعل ندارد.

در واقع مشعل ها با هر نوع و ظرفیتی که باشند در راستای اهداف ذیل به کار می روند:

- گرم کردن آب دیگ موتورخانه ها و تامین آب مصرفی ساختمان و آب مورد نیاز در رادیاتورها

- تامین آب گرم مصرفی در بویلر های بخار و یا مواد مذاب در کارخانجات بزرگ

 

مشاهده لیست قیمت انواع مشعل ایران رادیاتور در لینک روبرو : مشعل

رادیاتور خودرو چگونه کار می کند؟


رادیاتور خودرو چیست و چگونه کار می کند؟


رادیاتور شما بخشی جدایی ناپذیر از سیستم خنک کننده اتومبیل یا کامیون شماست. این اجازه می دهد تا گرمای بسیار زیاد تولید شده توسط موتور شما با سهولت بیشتری در هوا پخش شود و موتور را در دمای مطلوب خود روشن نگه دارد.

مشکل رادیاتور شما می تواند برای عملکرد کلی ماشین ، کامیون یا SUV شما یک مشکل بزرگ باشد. اگرچه اصول عملکرد رادیاتور خودرو کاملاً ساده است ، اما در صورت مشکلی با رادیاتور خود می توانید از جزئیات بسیار خوبی مطلع شوید.

قبل از اینکه به هر چیز پیچیده تری برسیم ، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. رادیاتور در قسمت جلوی موتور خودرو یا کامیون شما ، پشت مشبک قرار دارد. به یک قاب بزرگ فلزی به نام تکیه گاه هسته رادیاتور متصل می شود. این ، به نوبه خود ، به قاب وسیله نقلیه متصل می شود. رادیاتور معمولاً توسط یک جفت براکت در بالا متصل می شود و بر روی مجموعه ای از بوشهای لاستیکی در پایین قرار می گیرد.

رادیاتور خود از تعدادی لوله تشکیل شده است که از طریق آنها مایع خنک کننده جریان می یابد. لوله ها بین دو مخزن قرار دارند که در ورودی و خروجی خنک کننده را نگه می دارند. باله هایی که در هسته رادیاتور به این لوله ها متصل شده اند ، گرما را به هوا منتقل می کنند (از این رو نام آن است).

اینها می توانند از انواع مختلف فلزات رسانا ساخته شوند که با تعداد مناطق مختلف خنک کننده یا هسته های مختلف طراحی شده اند و دارای الگوهای مختلف جریان خنک کننده هستند که همگی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند (اما اجازه ندهید از خود پیش بیاییم).


فرآیند خنک سازی با ارسال مایع خنک کننده به موتور توسط پمپ آب آغاز می شود. مایع خنک کننده دور سیلندرها می چرخد ​​و مقداری از گرمای حاصل از احتراق و اصطکاک موتور را می گیرد.

سپس خنک کننده گرم شده از طریق شلنگ بالایی رادیاتور وارد رادیاتور می شود و از طریق لوله های رادیاتور پنلی عبور می کند و گرما را می گیرد. سپس گرما از لوله ها به داخل باله ها منتقل می شود و گرما در هوا پخش می شود.

با حرکت خودرو به جلو هوا از طریق مشبک به رادیاتور می رسد ، اما یک فن برقی این روند را تسریع می کند. سرانجام خنک کننده خنک شده به موتور برمی گردد تا سفر خود را تکرار کند.

رادیاتورهای خودرو از چه ساخته شده اند؟


رادیاتورها را می توان از تعداد زیادی مواد مختلف ساخت. هر یک از این ساخت و سازها مزایا و معایب خاص خود را دارند. متداول ترین مواد مورد استفاده مس یا برنج ، آلومینیوم و پلاستیک است.

 

رادیاتورهای مسی و برنجی


رادیاتورهای قدیمی عمدتا از مس و برنج ساخته می شدند. به این دلیل که مس دومین فلز مناسب برای انتقال گرما است. چرا از بهترین هادی گرما استفاده نمی کنیم؟ زیرا این نقره ای خواهد بود و کل رادیاتور ساخته شده از نقره بسیار گران خواهد بود و هیچ کس واقعاً آن را نمی بیند. مس به مخازن تبدیل شود دشوار است ، بنابراین آنها معمولاً از برنج ساخته می شوند (که اتفاقاً پنجمین رسانای برتر در بین فلزات است). مخازن برنجی توسط لحیم سرب به لوله های مسی متصل می شوند.

مخازن مس در خنک سازی کارآمد بودند اما بسیار سنگین بودند. مس همچنین دچار خوردگی می شود (به هر سکه سبزی که به آن برخورد کرده اید یا مجسمه آزادی برای این موضوع فکر کنید). اگرچه با نقاشی رادیاتور می توان بر این مسئله فائق آمد. مشکلات جزئی این رادیاتورهای جدیدتر از طریق لحیم کاری برطرف می شود. این امر در مقایسه با موارد اخیر ترمیم آنها را آسان تر می کند.

رادیاتور آلومینیومی


بسیاری از خودروسازان در سال های اخیر به سمت رادیاتور آلومینیومی رفته اند ، حتی اگر آلومینیوم به اندازه مس گرما را هدایت نمی کند. چرا آنها رادیاتورها را از ماده ای که در انتقال حرارت بدتر است ، تولید می کنند؟ خوب ، آلومینیوم بسیار سبک تر از مس و برنج است.

رادیاتور فندکی به معنی اتومبیل یا کامیون سریعتر یا کم مصرف تر (بسته به نوع استفاده) است. علاوه بر این مزیت ، در انتقال حرارت نیز بسیار خوب است. آلومینیوم بعد از نقره ، مس و طلا چهارمین فلز رسانا است (که به همان دلیل نقره در رادیاتورها استفاده نمی شود).

رادیاتور آلومینیومی نشان دهنده سازش در کاهش وزن ، اما همچنین کمی کاهش یافته (اما هنوز هم بسیار موثر) انتقال گرما است. ثابت شده این سازشی است که بسیاری از خودروسازان مایل به انجام آن هستند.

رادیاتور پلاستیکی


بسیاری از خودروسازان در رادیاتورهای خود از پلاستیک استفاده می کنند ، اما از آنها به عنوان "رادیاتور پلاستیکی" یاد می کنند ، که ممکن است کمی این موضوع را گیج کند. لوله ها و باله ها هنوز از فلز ، مس یا آلومینیوم ساخته شده اند ، اما مخازن از پلاستیک ساخته شده اند. پلاستیک بسیار سبک است ، اما انتقال گرما کمی را ارائه می دهد. ماده اصلی ، مس یا آلومینیوم ، مزایا و معایب ذاتی آن فلز را ارائه می دهد.

یک مشکل پلاستیک این است که به گرما و همچنین فلز پاسخ نمی دهد. با گسترش و انقباض با گرمایش و سرمایش ، می تواند ترک هایی ایجاد کند که در نهایت منجر به نشت می شود. گرمای بیش از حد حتی می تواند باعث ذوب و تغییر شکل مخازن شود. از طرف دیگر ، فلز می تواند دچار خوردگی شود ، در حالی که پلاستیک این کار را نمی کند.

آیا بیشتر هسته های رادیاتور به معنی خنک سازی بهتر هستند؟


هر لایه از لوله ها و پره ها در رادیاتور به عنوان یک ردیف یا هسته شناخته می شود. ممکن است در مورد برخی رادیاتورهای دو ، سه یا حتی چهار هسته ای شنیده باشید. همچنین ممکن است شنیده باشید که هسته های بیشتر به معنای خنک شدن بهتر است. آیا واقعیت دارد؟

در اصل ، بله ، هسته های بیشتر به معنای سطح بیشتری برای فرار گرما و به نوبه خود خنک شدن بهتر است. همانطور که گفته شد ، درست مثل این که از کدام ماده استفاده شود ، با جزئیات بررسی این مسئله کمی پیچیده تر می شود. در واقع ، مصالح ساختمانی می توانند در این محاسبات نقش داشته باشند.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، هسته های بیشتر به معنای سطح بیشتری برای پخش گرما از هوای خنک تر هستند. هوایی که به هسته چهارم می رسد ، به هر حال به اندازه هوایی که از هسته های دیگر عبور می کند خنک نیست و نمی تواند گرمای زیادی را به خود اختصاص دهد. دلیل آن این است که هسته ها از جلو به عقب به صورت لایه ای چیده شده اند. تا رسیدن هوا به آن ردیف چهارم ، در حال حاضر توسط سه قبلی گرم شده است.

رادیاتورهای آلومینیومی در واقع می توانند سطح آنها را افزایش دهند بدون اینکه ضخامت آنها خیلی زیاد شود. به این دلیل که آلومینیوم از مس قویتر است. این استحکام بیشتر باعث می شود که لوله های آلومینیومی بدون ضخیم شدن دیواره های آنها گسترده تر شوند و لوله ها از پره های بیشتری در هر اینچ پشتیبانی کنند. با این مزایا ، یک رادیاتور آلومینیومی دو ردیف می تواند گاهی بهتر از رادیاتور مسی چهار ردیف ، خنک شود. البته ، هر ردیف اضافی وزن بیشتری اضافه می کند و بنابراین این مزیت وزن آلومینیوم ها را نسبت به مس دو برابر می کند.

 

رادیاتورهای Crossflow Vs. رادیاتورهای جریان پایین


با توجه به نحوه عبور مایع خنک کننده از رادیاتور ، دو طرح متفاوت وجود دارد. در یک رادیاتور جریان پایین ، مخازن در بالا و پایین وجود دارد و مایع خنک کننده از طریق لوله ها به پایین کمک می کند ، گرانش نیز به آن کمک می کند.

در یک رادیاتور جریان متقاطع ، مخازن در سمت چپ و راست قرار دارند و مایع خنک کننده با کمک پمپ آب از طریق لوله ها از طریق رادیاتور عبور می کند. خنک کننده با کارایی بیشتری از طریق رادیاتور جریان پایین حرکت می کند. خوب است ، درست است؟

نه خیلی سریع. برای اینکه خنک کننده گرمای خود را بدهد ، می خواهید کمی بیشتر در رادیاتور ایران بگذرد. رادیاتورهای عبور جریان به همین دلیل در وسایل نقلیه جدیدتر بیشتر دیده می شوند.

رادیاتورهای جریان متقاطع عریض و کوتاهتر نیز بهتر از رادیاتورهای بلندتر جریان پایین در طراحی های مدرن و براق جای می گیرند. نصب رادیاتور جریان متقاطع در برنامه ای که در ابتدا از رادیاتور جریان پایین استفاده می کرد ، مستلزم ساخت برخی موارد است. در نهایت ، اینکه شما از کدام طرح جریان استفاده می کنید با توجه به ساخت و مدل وسیله نقلیه شما تعیین می شود.

چه قطعات دیگری با رادیاتور مرتبط هستند؟


رادیاتور به عنوان بخشی از سیستم خنک کننده کلی کار می کند و برای عملکرد صحیح خود به تعدادی از قطعات دیگر متکی است. برخی از قطعات مناسب تر ، شیلنگ رادیاتور بالا و پایین ، درپوش رادیاتور و مخزن سرریز رادیاتور است که گاهی اوقات به آن بطری سرریز مایع خنک کننده ، مخزن انبساط یا مخزن مایع خنک کننده می گویند.

شیلنگ رادیاتور


شلنگ های رادیاتور ساده ترین آنها هستند. اینها یک جفت شلنگ لاستیکی هستند که اجازه می دهند مایع خنک کننده بین رادیاتور و موتور جریان داشته باشد. آنها با گیره های فلزی ثابت نگه داشته می شوند. شیلنگ فوقانی مایع خنک کننده را به رادیاتور منتقل می کند ، و شیلنگ پایین خنک کننده خنک شده را به موتور منتقل می کند. این شیلنگ ها می توانند برای یک نوع شیلنگ مناسب خودرو یا فلکس ساخته شوند که نصب کننده باید آنها را خم کند.

درب رادیاتور


درپوش رادیاتور پیچیده تر از آن است که در نگاه اول به نظر می رسد. ممکن است به نظر برسد که به راحتی رادیاتور را خاموش می کند و به شما امکان می دهد در صورت لزوم مایع خنک کننده اضافه کنید.

گرچه فشار مناسب رادیاتور را نیز حفظ می کند. در داخل کلاهک یک پیستون نصب شده به فنر قرار دارد که فشار داخل رادیاتور را کنترل می کند. حفظ فشار زیاد در داخل رادیاتور در واقع باعث افزایش دمای جوش مایع خنک کننده می شود.

اگر فشار بیش از حد زیاد شود ، پیستون حرکت می کند و اجازه می دهد مقداری مایع خنک کننده در مخزن سرریز قرار گیرد. وقتی خنک کننده خنک می شود ، متراکم می شود و خلا، ایجاد می کند که مایع خنک کننده را از مخزن سرریز به عقب می کشد.

علائم رادیاتور بد چیست؟


رادیاتورها با تعدادی از مشکلات روبرو می شوند که برخی از آنها ، که در بالا بحث شد ، مخصوص مواد ساختمانی آنها است و برخی دیگر جهانی هستند.

رادیاتور مسدود شده


شایعترین مشکل گرفتگی رادیاتور است. ماده خنک کننده باید به رنگ آبی یا سبز و تقریباً یکسان با آب باشد. خوردگی داخل رادیاتور می تواند باعث وارد شدن زنگ زدگی به خنک کننده شود و آن را به لجن زرد یا قهوه ای تبدیل کند.

این لجن آهسته تر جریان می یابد (همانطور که هست لجن است) و نمی تواند موتور را به همان اندازه موثر خنک کند. گرم شدن بیش از حد موتور ممکن است نشانه گرفتگی رادیاتور باشد.

لجن همچنین می تواند در گوشه ها بماند و رسوبات معدنی به جا بگذارد که می تواند مانع جریان خنک کننده شود و قابلیت خنک کننده رادیاتور را کاهش دهد. رادیاتورهای مسدود شده همچنین می توانند باعث خوردگی بیشتر شوند که در نهایت می تواند منجر به نشت شود. اگر خنک کننده را در فواصل معین تغییر دهید ، همانطور که در کتابچه راهنمای کاربر شرح داده شده است ، باید از این مشکل جلوگیری کرد.

 

نشت ، زنگ ، یا یک رادیاتور خم یا شکسته رادیاتور


گاهی اوقات ، رادیاتورها از خارج و نه از داخل دچار مشکل می شوند. نمای خارجی رادیاتور در اثر صخره ها یا بقایای جاده آسیب می بیند. این می تواند منجر به سوراخ شدن و نشت یا خم شدن یا شکستگی باله ها شود.

از آنجا که هدف باله ها افزایش سطح رادیاتور و تابش گرما از آن است ، آسیب به باله ها به طور قابل توجهی اثر رادیاتور را کاهش می دهد. خوشبختانه ابزاری وجود دارد که به عنوان شانه رادیاتور شناخته می شود و می تواند به اصلاح این نواحی باله های خم شده کمک کند.

اگر باله ها کاملاً شکسته باشند ، این کمکی نخواهد کرد. زنگ زدگی و خوردگی همچنین می تواند در خارج رادیاتور تأثیر بگذارد و منجر به نشت یا کاهش کارایی پره های رادیاتور شود.

خوردگی


در موارد نادر ، مشکلات غیرمعمول بیشتری ممکن است رخ دهد. اگر سیستم اشتعال به درستی زمین نباشد ، رادیاتور ممکن است یک بار الکتریکی دریافت کند. در رادیاتورهای آلومینیومی ، این امر باعث الکترولیز می شود. در این شرایط ، یک واکنش الکتروشیمیایی بین آلومینیوم و خنک کننده باعث خوردگی سریع آلومینیوم می شود.

همچنین آلومینیوم ممکن است با مواد افزودنی خنک کننده قدیمی واکنش ضعیفی نشان دهد. اینها با در نظر گرفتن رادیاتورهای مسی و برنجی طراحی شده اند و می توانند باعث واکنشی در داخل رادیاتور شوند. لوله های مسی از آنجا که به اندازه آلومینیوم مقاوم نیستند ، تحت فشار می توانند منفجر شوند.

قطعات رادیاتور شکسته


تمام قطعات مربوطه نیز ممکن است آسیب ببینند و سیستم خنک کننده شما را به درستی کار نکند. به عنوان مثال ، شلنگ ها می توانند نشتی ایجاد کنند که باعث از بین رفتن مایع خنک کننده می شود ، یا گره هایی ایجاد می کند که مایع خنک کننده به درستی جریان نداشته باشد. شلنگ ها می توانند در اثر سایش یا سوراخ شدن در اثر آوار جاده ها ، به دلیل گرم شدن بیش از حد خراب شوند و به نشت روغن واکنش نشان دهند. روغن با روشهای عجیب و غریب با لاستیک ارتباط برقرار می کند و می تواند باعث اسفنجی یا غول پیکر شدن شلنگ شود و برآمدگی ایجاد کند. شل بودن یا خراب شدن گیره های شیلنگ نیز می تواند باعث نشتی اتصالات شود.

سو cap عملکرد درپوش رادیاتور شوفاژ نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. درپوش ترک خورده می تواند منجر به نشت شود. مشکل در پیستون (که معمولاً به خوردگی فنر فلزی مربوط می شود) می تواند منجر به جوشیدن مایع خنک کننده در دمای پایین تر و از بین رفتن بخار شود. مخزن سرریز همچنین می تواند باعث ایجاد ترک و نشت شود.

آیا می توانم رادیاتور را خودم جایگزین کنم؟


اگر دچار نشت مایع خنک کننده یا گرم شدن بیش از حد هستید ، زمان آن فرا رسیده است که رادیاتور خود را تعویض کنید. هنوز هم ، عاقلانه است که ابتدا بررسی کنید سایر عناصر سیستم خنک کننده به درستی کار می کنند. نشت و مایع خنک کننده از دست رفته ممکن است به دلیل خرابی در شلنگ ، درپوش یا مخزن سرریز باشد. این قطعات به راحتی نسبت به خود رادیاتور قابل تعویض هستند. درپوش رادیاتور ساده ترین راه حل است - فقط کافی است کلاهک قدیمی را باز کرده و جدید را روشن کنید.

 

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور خودرو در لینک روبرو : رادیاتور