بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

بامین تهویه

تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور

سرویس برج خنک کننده

یکی از مهمترین عملیات های تاسیسات درنگهداری تجهیزات صنعتی و برودتی سرویس و تعمیرات دوره ای برج خنک کننده  (cooling tower)   می باشد. سرویس برج خنک کننده سبب افزایش طول عمر قطعات و اجزای برج خنک کننده می شود  و همچنین سبب ثبات در راندمان دستگاه خواهد شد. به عبارت دیگر جهت عملکرد مطلوب و ایده آل در تمامی فصول و در تمامی شرایط ، برج خنک کننده باید دائماً مورد سرویس و عملیات آورهال قرار گیرد.

برج خنک کننده

اهمیت سرویس برج خنک کننده 

سرویس برج خنک کننده زمانی اهمیت می یابد که برج خنک کننده پس از مدتی به دلیل وجود تبخیر و افزایش غلظت مواد محلول در آب در بخشهای مختلف خود از جمله افشانک ها ، پکینگ ها و انشعابات سیستم پاشش آب دچار رسوب و گرفتگی شود. رسوب و گرفتگی سبب کاهش شدید عملکرد برج خنک کننده  در خنک کاری آب می شود و پس از مدت کوتاهی دمای خروجی آب سرد افزایش می یابد. از طرفی دیگر همین موضوع رسوب گرفتگی سبب از بین رفتن قطره گیرها و نهایتا سبب استهلاک قطعات بخش هوادهی همچون فن ؛ سیستم کاهش دور و موتور می شود.

دلایل اهمیت سرویس برج خنک کننده

  1. کاهش میزان رسوب گرفتگی در برج خنک کننده
  2. افزایش راندمان برج خنک کننده
  3. افزایش طول عمر قطعات داخلی برج خنک کننده
  4. کاهش سر و صدای دستگاه
  5. افزایش کیفیت آب خروجی به لحاظ میزان TDS
  6. کاهش دمای آب خروجی از برج خنک کننده
  7. کاهش لرزش ناشی از عملکرد فن و سیستم پاشش آب که بدلیل رسوب و رطوبت ممکن است مختل گردد

مدت دوره سرویس برج خنک کننده

سرویس برج خنک کننده باید به صورت دائمی و دوره ای از زمان راه اندازی برج خنک کننده انجام شود. سرویس برج خنک کننده شامل بخشهای مختلفی می باشد، مانند جت شویی توسط آب یا اسید.همچنین در برخی موارد نیازمند تعویض و یا تعمیر بخشی از قسمتهای معیوب می باشد. سرویس و عملیات تعمیر و نگهداری برج خنک کننده بهتر است در دوره های بین 6 الی 12 ماه به صورت دائم انجام گیرد.

در برخی از موارد به منظور افزایش دوره سرویس برج خنک کننده از تجهیزات فیلیترینگ آب و هوا جهت جلوگیری و کاهش میزان رسوب استفاده می شود. استفاده از سیستم های فیلترهوای فلزی که در ورودی لوور (کرکره مکش هوا) یا فیلترهای سختی گیر در ورودی آب جبرانی از راه حل های متداول در کاهش رسوب گیری و افزایش دوره سرویس برج خنک کننده به شماره می آید.

عوامل تأثیرگذار بر کاهش دوره سرویس برج خنک کننده

  1. استفاده از سیستم کنترل دور هوشمند در موتور و کاهش دور نامی فن به حالت استاندارد
  2. استفاده از سیستم فیلترهوای فلزی در قسمت مکش هوا و جداسازی آلاینده های موجود در هوای خشک ورودی
  3. استفاده از سیستم کاهنده سختی آب در بخش آب جبرانی که سبب کاهش میزان رسوب گیری خواهد شد
  4. استفاده از متریال مرغوب در تجهیزات به کار رفته داخلی که سبب کاهش میزان رسوب گرفتگی خواهد شد.
  5. نگهداری منظم برج خنک کننده ، روغن کاری منظم تجهیزاتی همچون بلبرینگ و اسپرینکلر
  6. تنظیم دقیق میزان بلودان یا تنظیم هوشمند بلودان برج خنک کننده که سبب کاهش میزان TDS آب و رسوب می شود
  7. استفاده از پنل های دسترسی مناسب جهت چک کردن دائمی روند رسوب گیری و عملکرد تجهیزات داخلی
  8. بکارگیری سایت گلس جهت بازدید اجزای داخلی بدون دسترسی و بازکردن پنل های دستگاهمت 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تصاویر ، اطلاعات فنی و قیمت برج خنک کننده به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/برج-خنک-کننده

نکات خرید پمپ کفکش مناسب

پمپ کفکش بزرگتر همیشه بهتر نیست.

نکاتی در مورد انتخاب پمپ کفکش مناسب

شما در حال خرید یک پمپ کفکش جدید هستید ، می خواهید بهترین ، طولانی ترین پایدار ، بزرگترین و بالاترین ظرفیت پمپ کفکش را داشت باشید.

هرچه پمپ بزرگتر باشد ، عملکرد آن نیز بهتر است ، درست است؟ اشتباه.

این تصور غلط رایج که پمپ های بزرگتر از عملکرد بهتری برخوردار هستند ، منجر به مسائل مختلف مربوط به چرخه کوتاه پمپ ها می شود. چرخه کوتاه عموماً هنگام نصب پمپ ، شروع و متوقف می شود ، و باعث می شود که پمپ زود از بین برود.

 از نکات زیر استفاده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته و مناسب ترین و بهترین پمپ کفکش را مناسب با کاربری خود تهیه نمایید.

نکات مربوط به اندازه پمپ کفکش

قبل از شروع نصب پمپ کفکش یا جایگزینی ، ظرفیت سیستم را در نظر بگیرید. ظرفیت سیستم ، که به طور معمول با نیاز خانه های مسکونی (تعداد حمام ، آشپزخانه و غیره) تعیین می شود ، هنگام تصمیم گیری در مورد توان (اسب بخار) پمپ بسیار مهم است.

سر کل دینامیکی سیستم را تعیین کنید. سر کل دینامیکی ، می تواند به عنوان مقدار کل قد که مایع پمپ می شود ، تعریف شود و مجموع سر استاتیک و سر اصطکاک است.

سراستاتیک تغییر کلی در ارتفاع از سطح سیال در گودال ، تا بالاترین نقطه تخلیه در سیستم است.

سر اصطکاک یک ضرر اضافی است که به عنوان جریان آب از طریق لوله ها ، شیرهای چک ، آرنج ها و اتصالات ایجاد می شود. اصطکاک تابعی از سرعت سیال است و در اندازه لوله ، سرعت جریان و زبری سطح تغییر می کند.

نوع جامدهایی را که پمپ ممکن است با آن روبرو شوید ، بررسی کنید. هیچ دو پمپ کفکش یکسان نیستند. ممکن است یکی از مواد جامد را تا 1 محل کار کند ، در حالی که دیگری ممکن است مواد جامد را تا 2 اینچ کنترل کند. نصب های نامناسب مانند پمپ های پساب که به جای مواد جامد که از پمپ های کفکش عبور می کنند نصب می شوند ، می توانند منجر به خرابی پمپ و سیل شوند.

انتخاب درست حوضه هنگام اندازه گیری و نصب پمپ کف کش جدید بسیار مهم است. پس از تعیین صحیح نوع (HP ، ساخت و ساز ، سوئیچ ، و غیرهپمپ کفکش ، تعیین می کنید که حوضه شما از بالای حوضه یا سمت آن تخلیه شود. عمق متوسط ​​حوضه برای پمپ های کف کش استاندارد 24 درجه است.

مهم است که نوع پروانه مورد استفاده در برنامه را نیز در نظر بگیرید.

الف) پروانه گرداب درون محفظه پمپ فرو می رود ، عمل چرخش چرخشی ایجاد می کند که در واقع آب را از طریق سیستم پمپ می کند. مزیت طراحی این است که پروانه در مسیر جریان قرار ندارد و بنابراین ، فرصت انسداد را به شدت کاهش می دهد.

ب) پمپ کفکش گریز از مرکز ، در مقایسه با آن ، در انتقال آب مؤثرتر است. با این وجود احتمال گرفتگی زیاد می شود زیرا تمام آبهای پمپ شده باید بین ونهای پروانه عبور کنند.

نیازهای پمپاژ خود را در نظر بگیرید. آیا شما در حال نصب یک سیستم ساده یا یک سیستم دوگانه هستید؟

الف) سیستم ساده ، یک پمپ کفکش منفرد در یک حوضه استاندارد است. این سناریوی استفاده استاندارد شما برای یک زیرزمین با اندازه متوسط ​​در یک خانه خانوادگی است.

ب- سیستم دوتایی ، شامل دو پمپ کفکش در همان حوضه است. اگر مشتری زیرزمینی با اندازه متوسط ​​داشته باشد یا با مصادیق روزانه مصرف زیاد آب روبرو شود ، یک سیستم دوتایی را در نظر بگیرید. سیستم های دوبلکس ، اغلب به نصب کنترلر پمپ احتیاج دارند تا صاحب خانه بتواند به درستی استفاده هر پمپ کفکش را بطور جداگانه مدیریت کند.

در نهایت ، آزمایشگاه فاضلاب جدید را آزمایش کنید تا از حداکثر سرعت حاصل شود. اغلب اوقات ، اندازه نامناسب لوله ، از جمله عوامل دیگر ، می تواند منجر به عدم پمپ های کفکش در دستیابی به GPM تبلیغ شده شود. محاسبه صحیح واحدهای ثابت لوازم جانبی (ماشین ظرفشویی ، حمام ، ماشین لباسشویی و غیره) برای پیدا کردن ظرفیت مناسب پمپ ، اطمینان حاصل خواهد کرد که شما پمپ کفکش صحیح را برای کار انتخاب کرده اید.


در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر ، سیستم پمپ خود را بر اساس میزان جریان مورد نیاز و TDH انتخاب کنید تا خواسته های سیستم را برآورده کنید. اکثر تولید کنندگان پمپ منحنی های عملکردی را منتشر می کنند که نشان دهنده قابلیت جریان و هد محصولاتشان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی و قیمت پمپ کفکش روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/ballast-pumps-sewage-pumps


پاسخ به سوالات رایج درباره بوستر پمپ

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ وظیفه افزایش فشار سیال را بعهده دارد. بوستر پمپ یک دستگاه مرتبط به هم و یکپارچه ای می باشد که از چندین الکترو پمپ تشکیل شده است که در آن دو یا چند پمپ به صورت موازی به یکدیگر متصل شده اند تا مجموع آب مصرفی و مجموع فشار وارد شده بر سیستم را تأمین نمایند.

بوستر پمپ

چرا از بوستر پمپ استفاده می شود؟

به دلایل مختلفی ممکن است در آبرسانی با کاهش فشار مواجه شویم  جهت رفع آن از بوستر پمپ استفاده می شود.

کاهش فشار در مجتمع های مسکونی به دلیل استفاده تعداد افراد زیاد رخ می دهد.

در ساختمان های مرتفع امکان کاهش فشار در طبقات آخر وجود دارد

در پروژه های آبیاری قطره ای به دلیل ضرورت رساندن آب با فشار یکسان از بوستر پمپ آبرسانی استفاده می شود.

در آبرسانی به زمین های کشاورزی به دلیل وسیع بودن آن امکان کاهش فشار و عدم آبرسانی در نقاط دور از منبع وجود دارد

بوستر پمپ آتش نشانی در سیستم اطفاء حریق ساختمان های که از آن استفاده می کنند وجود دارد.

بوستر پمپ به طور کلی از یک مکانیسم ساده که غالباً حاوی تنها یک مرحله افزایش فشار شبکه آبرسانی است در حال حاضر برای افزایش فشار سیال استفاده مینماید.

وظیفه بوسترپمپ افزایش فشار لازم برای تامین شبکه مصرف ساختمان های  بسیار مرتفع می باشد که از این حیث بسیار عالی می باشد.

پمپ های بوستر پمپ چه وظیفه ای دارند؟

جهت تامین هد و دبی کل بوستر پمپ از یک یا چند پمپ استفاده می شود که آن را پمپ اصلی می نامند.

از یک پمپ کوچکتری جهت تامین دبی کمتر استفاده می شود که به آن جوکی پمپ می گویند.

استفاده از جوکی پمپ یا جوکی پمپ ضمن کاهش مصرف انرژی از مستهلک شدن پمپ بزرگ نیز جلوگیری می کند.

آبدهی این پمپ از پمپ بزرگ کمتر بوده و به آن پمپ پیشرو هم می گویند.

جهت کارکرد بوستر پمپ بدون وقفه از پمپ رزرو استفاده می شود زیرا در برخی مکان ها مانند بیمارستان ها و کارخانجات عدم آبرسانی باعث وارد شدن خسارات جدی می شود.

عملکرد شیر یکطرفه در بوستر پمپ

جلوگیری از برگشت آب در هنگام خاموش بودن پمپ بر عهده ی شیر یکطرفه می باشد.استفاده از شیریکرفه در بوستر پمپ باعث عدم حرکت آب در خلاف جهت پمپاژ می شود.شیر یکطرفه سبب می شود آب و یا سیال فقط در یک جهت عبور کنند.

شیرهای مورد استفاده در بوستر پمپ شامل سه دسته و به شرح زیر می باشند.شیر یکطرفه بخار ( شیریکطرفه طرح یورک)شیر یکطرفه دریچه ایشیر یکطرفه کره ای (توپی)

چرا از لرزه گیر در بوستر پمپ استفاده می شود؟

در خط لوله، برخی از تجهیزات ساختمانی مانند بوستر پمپ، فن، کمپرسور و .... دارای ارتعاش و لرزش هایی هستند که باعث ایجاد سروصدا و استهلاک زود هنگام خط لوله و سایر قطعات می شود برای جلوگیری از انتقال لرزش بوستر پمپ به شبکه لوله کشی استفاده از ضد ارتعاش یا لرزه گیر رایج می باشد.

به طور معمول لرزه گیر ها را در دهانه مکش و دهش بوستر پمپ نصب می کنند.

از لرزه گیر در بوستر پمپ در خروجی و ورودی هر پمپ استفاده می شود چرا که با افزایش دبی خروجی از پمپ ارتعاشات بوستر پمپ نیز افزایش می یابد.

سایز معمول لرزه گیرها بین 25/1 تا 10 اینچ می باشد ساختار داخلی لرزه گیر هایی با سایز بالاتر از 10 اینچ فلزی می باشد.

اتصال به روش جوشی در لرزه گیرهای بوستر پمپ

لرزه گیرهای جوشی بوستر پمپ

این از مزیت های استفاده از فلنچ های جوشی، صرف هزینه ی کم تر و ساده تر بودن کار می باشد.

این نوع لرزه گیرها را را از جنس فلز (آکاردئونی) می سازند.

لرزه گیرهای جوشی ضامن سلامت تاسیسات ساختمانی از جمله لوله های آب داغ، خطوط لوله مواد شیمیایی و لوله های نفت و لوله های آب داغ هستند چرا که تمامی حرکات کششی و زاویه ای اضافی قطعات لرزش ها و شوک های موجود را جذب می کند.

لرزه گیرهای جوشی شامل لرزه گیر استیل، لرزه گیر مهردار و بدون مهار می باشد.

در ادامه می توانید جهت دریافت مشاوره فنی جهت انتخاب بهترین بوستر پمپ آبرسانی خانگی و آتش نشانی و مشاهده قیمت بوستر پمپ ، به سایت بامین تهویه مراجعه نموده و با کارشناسان فنی ما در تماس باشد.                 

برج خنک کننده چیست؟

برج خنک کننده یکی از وسایل بزرگتر تجهیزات از نظر مساحت زمین است که باید در یک نقشه سایت قرار بگیرد. عواملی که در محل برج های خنک کننده تأثیر می گذارند ، به غیر از راحتی در تأمین آب و بازگشت ، جاده های حاکم بر باد ، سر و صدا و دسترسی است.

بادهای غالب
برج های خنک کننده باید در قسمت کوچک آنها به سمت باد غالب قرار داشته باشند. هر دو طرف طولانی به هوای تازه هوای تازه می دهد.

برجهای خنک کننده نباید به سمت پایین و در مجاورت بخاریهای آتش نشانی ، پشته های شعله ور یا هر ماده تولید گرما قرار گیرند ، زیرا این موارد باعث افزایش دمای هوای محیط و کاهش کارایی برجهایخنک کننده می شود.

سر و صدا
سطح سر و صدای برجهای خنک کننده بزرگتر می تواند بسیار زیاد باشد و در صورت قرار گرفتن برج در نزدیکی مناطق کار مداوم اشغال شده ، مانند دفاتر و ساختمانهای کنترل ، ممکن است قابل اعتراض باشد.

دسترسی به جاده ها
دسترسی لازم برای نگهداری اساسی پمپها ، تجهیزات دوز شیمیایی و دست زدن به صفحه های زباله است.

برجهای خنک کننده با تبخیر و حفر آب از بین می روند و در نتیجه اسپری آب و مه در طرف پایین دست برج ایجاد می شود و باعث می شود هر جاده ای به طور مداوم مرطوب شود. این یک خطر ترافیکی است ، زیرا در مکان های خاصی ، یخ ها در زمستان می توانند تشکیل شوند.

به طور کلی ، حداقل مسافتی بین 15-20 متر مساحت شفاف برای حرکت هوا در مورد برج باید اختصاص یابد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه مطلب، اطلاعات قیمت برج خنک کننده و خرید برج خنک کننده به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.


کاربرد پمپ کف کش

پمپ های کفکش برای عملکرد بیشتر کشتی ها بسیار مهم هستند. آنها آب را در داخل و خارج مخازن آب در حین بارگیری ، تخلیه بارگیری و برش کشتی می ریزند. پمپ ها اغلب به NPSHr کم و جریان زیاد احتیاج دارند. در صورت نصب سیستم تصفیه آب Ballast می توان فشار را افزایش داد.

برای این برنامه DESMI دو گزینه متفاوت را به نیازهای خاص پیشنهاد می کند. هر دو پمپ های درون خط عمودی هستند و از ویژگی های ویژه امکان حذف قسمت های داخلی پمپ بدون برچیدن لوله ها یا حتی خارج کردن موتور الکتریکی است.

می تواند پمپ کفکش با دوام و مطمئن را تأمین کند. این ماده در هر دو ماده برنز و چدن است. پمپ Ballast به پمپ مخزن کفکش یا پمپ کف کش نیز گفته می شود. پمپ کفکش برای انتقال یا تخلیه آب است. پمپ کفکش معمولاً در اتاق پمپ روی کشتی یا کشتی ها قرار دارد. همراه با مخزن ، لوله ، شیرها از سیستم کفکش ساخته شده است.

مخازن کفکش مرکز ثقل موجود در کشتی را کاهش می دهد. این امکان را می دهد که صنایع دستی پایدار باشد. این پمپ های کفکش به گونه ای طراحی شده اند که بتواند مقادیر زیادی از آب دریا را منتقل کند. برای پمپ کردن مخازن کفکش کشتی های دریایی یا تخلیه آن در صورت لزوم استفاده می شود. پمپ کفکش کشتی معمولاً پمپ گریز از مرکز است. زیرا آنها می توانند به طور مؤثر این نیازها را برآورده کنند. این پمپ های کفکش اغلب به NPSHr کم و جریان زیاد نیاز دارند. فشار را می توان افزایش داد؛ اگر یک سیستم تصفیه آب کفکش نصب شده باشد. از پمپ مخزن Ballast نیز می توان برای برنامه های زیر دریایی یا سکوهای دریایی استفاده کرد. در این شرایط مخزن کفکش به عنوان مخزن تریم شناخته می شود. و به این پمپ کفکش گفته می شود.

کاربرد انواع پمپ کف کش

  1. پمپاژ آب های صاف و گل آلود
  2. تخلیه لجن های مخلوط با آب
  3. تخلیه مایع های دارای هوا و گاز
  4. تخلیه پساب های باران
  5. صنایع کاغذ و چوب
  6. صنایع ساختمانی
  7. صنایع کشاورزی و مزارع پرورش ماهی
  8. صنایع چرم سازی
  9. فواره های حوض
  10. پمپاژ فاضلاب های فعال
  11. انتقال آب یا سیالات در صنایع غذایی
  12. لجن کشی فاضلاب هایی با الیاف بلند
  13. آبیاری باغ ها و گلخانه ها
  14. لجن کشی استخر ها، چاه ها و مخازن
  15. تخلیه چاه ها توسط شرکت ها

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت پمپ کفکش ، فروش پمپ کفکش و خرید پمپ کفکش روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/ballast-pumps-sewage-pumps