برای استفاده از آب مخزن در سراسر خانه ، پمپ آب مخزن (که به آن پمپ فشار نیز گفته می شود) مورد نیاز است. پمپ آب را از مخزن شما بیرون می کشد و در نقاط مختلف شیر آب شما را تحت فشار قرار می دهد.

صاحبان خانه معمولاً به پمپ مخزن یا برای تأمین آب خانگی خود و یا برای استفاده در باغ نیاز دارند. هنگام انتخاب پمپ آب مخزن برای خانه یا باغ خود باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

فاصله ای که آب برای مخزن و خانه شما نیاز دارد
نیازهای فشار آب شما
صدای ایجاد شده توسط پمپ
مصرف انرژی

 

فاصله بین مخزن و خانه


فاصله عاملی است زیرا اگر مخزن شما در فاصله دورتر قرار دارد یا اگر دارای یک طبقه چند طبقه هستید و مجبور هستید آب را به طبقات بالاتر منتقل کنید برای انتقال آب از مخزن به خانه خود به یک پمپ قدرتمندتر نیاز خواهید داشت.

برخی از پمپ ها خود را برای خانه های کوچک یا چند طبقه از قبل برچسب گذاری می کنند ، اما به طور کلی شما برای حرکت دادن آب به سمت بالا ، در برابر جاذبه ، به یک پمپ نیاز دارید که دارای فشار سر 20-50 متر باشد.

فشار آب پمپ آب مخزن


شما باید در نظر بگیرید که از آب باران برای چه چیزی استفاده می کنید و به چه نوع فشار آبی نیاز دارید.

فشار آب بر حسب لیتر در دقیقه (LPM) اندازه گیری می شود. اگر از مخزن خود برای توالت و ماشین لباسشویی استفاده می کنید ، اگر چند دقیقه بیشتر پر از مخزن توالت یا کاسه ماشین لباسشویی نباشد ، دبی کم می تواند قابل قبول باشد. اما اگر به آب برای دوش گرفتن یا حتی آبیاری باغچه احتیاج دارید ، یک پمپ قدرتمندتر می خواهید که بتواند آب را سریعتر بیرون بکشد - حدود 20 LPM (که تقریباً همان میزان جریان شیر آب شبکه است).

هنگام خرید یک LPM مناسب ، باید فشار کل مورد نیاز خود را در هنگام کار همزمان چند شیر آب در نظر بگیرید. بنابراین اگر به شیر و خشکشویی و همزمان آشپزخانه و توالت نیاز دارید ، فشار آب مورد نظر را برای همه مکان ها جمع می کنید تا میزان جریان کل مورد نیاز را تعیین کنید. این شماره را با مشخصات "حداکثر LPM" پمپ مطابقت دهید.

صدای پمپ آب


میزان سر و صدایی که پمپ آب پنتاکس ایجاد می کند به نوع آن و میزان فعالیت آن بستگی دارد.

برای کاهش صدای پمپ آب مخزن ایستاده می توانید یک پوشش پمپ را بخاطر محصور کردن آن خریداری یا بسازید. یک پوشش برای محافظت از پمپ در برابر عناصر و همچنین خفه کردن صدا است. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که پوشش به اندازه کافی بزرگ است که امکان جریان هوا را می دهد تا پمپ بیش از حد گرم نشود.

پمپ های آب مخزن زیر آب در داخل مخزن آب شما نصب شده و در زیر آب قرار می گیرند. این امر باعث می شود صداهای پمپ آب بی صدا شود و همچنین باعث صرفه جویی در فضا شود.

مصرف انرژی


گرچه انتخاب بزرگترین و قدرتمندترین پمپ که می توانید وسوسه انگیز باشد ، لازم به یادآوری است که پمپ ها با هر بار روشن شدن شیر ، انرژی می گیرند. هرچه پمپ قدرتمندتر باشد ، انرژی بیشتری نیز گرفته می شود. بنابراین خرید پمپی که برای نیازهای شما خیلی بزرگ باشد ، می تواند منجر به افزایش قبوض برق و پس انداز قبض آب شما شود.

برای کاهش مصرف انرژی ، هدف از کاهش دفعات فعال شدن پمپ آب شما باشد. این کار را می توان با راه اندازی سیستم تغذیه جاذبه ، سیستم مخزن هدر یا با استفاده از مخزن فشار انجام داد.


جهت مشاهده راهنمای خرید و قیمت پمپ آب به لینک روبرو مراجعه نمایید  پمپ آب